JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

O tworzeniu opakowań ze szkła i naszej współpracy z HEINZ-GLAS Działdowo

Wiele lat współpracy sprawia, że często relacje między partnerami biznesowymi zaczynają wyglądać rutynowo. Politech jest jednak ciekawy świata i chętnie wchodzi w dyskusje na tematy dotyczące firm, z którymi współpracuje. Właśnie z tego powodu postanowiliśmy przeprowadzić krótki wywiad z Moniką Kosmala-Sójka, Kierownikiem Działu Sprzedaży i Marketingu firmy HEINZ-GLAS Działdowo.

Cezary Szwarc: „Kto zna swoje korzenie, ten jest świadomy siły gałęzi” – dlaczego właśnie takie hasło jest ważną częścią strony internetowej HEINZ-GLAS?

Monika Kosmala-Sójka: To proste – HEINZ-GLAS jest własnością rodziny Heinz od 1622 roku i niezmiennie jest w jej rękach od 15 pokoleń. Obecnie niewiele rodzinnych biznesów może się pochwalić taką wytrwałością.

To prawda, niemal 400 lat tradycji… To niesamowite. Czy pracownicy również łączą swoje życie z firmą?

Przemysł szklarski wymaga doświadczenia, które zdobywa się nieco dłużej niż w innych branżach. Staż pracy naszych pracowników jest imponujący. Często jest to pierwsza praca aż do zasłużonej emerytury.

Zdjęcie

Jakimi wartościami kieruje się więc HEINZ-GLAS?

TRADYCJA/DOSKONAŁOŚĆ/INNOWACJE/ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ/ PRZYSZŁOŚĆ – to słowa klucze, za którymi firma HEINZ podąża. Zawierają one wszystko, co dla nas ważne.

Dzisiaj HEINZ-GLAS to już nie tylko produkcja ze szkła, prawda?

Szkło to baza – serce firmy – ale wokół tego „serca” żyje organizm, czyli tworzywa sztuczne, oraz dekoracja szkła i tworzyw. Zasadą w grupie jest, że przy  produkcji szkła realizowana jest dekoracja.

Mając doświadczenie w produkcji ze szkła i z tworzy sztucznych możecie powiedzieć coś o obu branżach. Co jest największym problemem przy produkcji ze szkła a co przy przetwórstwie tworzyw sztucznych?

Przy szkle sama technologia jest dość trudna, bo opiera się na naturalnych surowcach i wykorzystuje wysoką temperaturę do ich topienia. Tworzywa sztuczne są natomiast bardzo popularne. Sama konkurencja wydaje się być największą przeszkodą do pokonania w przetwórstwie plastiku.

A jak wygląda Państwa oferta jeśli chodzi o HEINZ-GLAS Działdowo? Są to produkty standardowe czy firma realizuje głównie zamówienia indywidualne?

Nasz biznes oparty jest na sprzedaży produktów na zamówienia indywidualne klientów. Około 30% stanowi sprzedaż wyrobów standardowych i co nas bardzo cieszy, ta część naszego biznesu rośnie z roku na rok. Również dzięki globalnemu wsparciu naszych biur sprzedaży zlokalizowanych na całym świecie.

Zdjęcie

Jak wygląda proces projektowania opakowania ze szkła?

Od idei do gotowego produktu – klient przychodzi do nas często z samym pomysłem, a my przenosimy to na realia produkcyjne. Wykonujemy rysunek techniczny butelki tak, aby poza wizualnym aspektem spełniała również swoją podstawową funkcję, czyli np. miała odpowiednią pojemność. Następnie wykonujemy formy próbne i próbę wyrobu. Jeżeli wszystko jest w porządku, wtedy produkujemy formy do produkcji seryjnej i wykonujemy produkcję. Całość realizowana jest na miejscu w naszym zakładzie, z czego jesteśmy dumni.

Jakie ograniczenia technologiczne i materiałowe najbardziej wpływają na proces projektowania?

Zdecydowanie kształt butelki i krawędzie. Potocznie mówi się że szkło „nie lubi” ostrych krawędzi, bo jest to potencjalne miejsce powstania pęknięć.

Jak wygląda sam proces produkcji opakowań szklanych? Jakich używa się maszyn i jak to zmieniało się na przestrzeni lat?

Tak jak świat pędzi technologicznie w ostatnich latach, tak i obecne maszyny do formowania, a zwłaszcza sprawdzania opakowań szklanych, to skomplikowane urządzenia sterowane elektronicznie. Niemniej człowiek – jego oczy, ręce no i oczywiście głowa są niezbędne, aby sterować maszynami, sprawdzać butelki, usprawniać procesy.

Zdjęcie

Jakimi sukcesami z ostatnich lat mogą się Państwo pochwalić?

Najlepszą rekomendacją naszej pracy są wyroby widoczne na półkach sklepowych w opakowaniach produkowanych w  HEINZ-GLAS Działdowo. Co cieszy najbardziej? Coraz częściej są to realizacje komplementarne czyli opakowanie szklane z zamknięciem z tworzywa sztucznego z dekoracją.

Jak postrzegają Państwo zmiany na rynku kosmetycznym i perfumeryjnym? Czy zamówień z tej branży przybywa?

Ostatnie dwa lata to nieprzerwany popyt na opakowania kosmetyczne. Stąd nasza decyzja o tegorocznej realizacji inwestycji z podwojeniem naszych mocy wytopu szkła. Dzięki temu w przyszłym roku będziemy w stanie szybciej realizować zamówienia.

Nasadki Politech – Rock i Loop zaprezentowane na butelkach Victor i April firmy HEINZ-GLAS Działdowo

Politech produkując opakowania z tworzyw sztucznych kieruje się bardzo podobnymi zasadami i misją, jak HEINZ-GLAS. Być może dlatego tak dobrze układa się współpraca pomiędzy naszymi firmami?

Politech od wielu lat jest naszym partnerem biznesowym i zawsze współpraca układała się dobrze. Obecnie największą częścią biznesu jest metalizacja zamknięć z tworzyw sztucznych. Uważamy Państwa firmę za godnego polecenia producenta nasadek i często rekomendujemy Państwa naszym klientom.

Działa to w dwie strony. My również jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy, stąd nasza ciekawość dotycząca Państwa firmy. Cieszymy się, że tak doświadczone i niezawodne przedsiębiorstwo jest naszym partnerem. Bardzo mi miło, że zgodziła się Pani odpowiedzieć na kilka naszych pytań. Dzięki temu my oraz nasi klienci lepiej zrozumieją wizję i sposób działania HEINZ-GLAS Działdowo.

Nie ma sprawy, to była dla mnie przyjemność.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Materiały

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *