JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Kontrowersyjne opakowania oraz perfumy Filippo Sorcinell

Kontrowersyjne opakowania i perfumy Filippo Sorcinell

Filippo Sorcinelli to projektant znany z wyjątkowych i intrygujących opakowań, które łączą estetykę z funkcjonalnością. Jego mroczne opakowania często mają wyrafinowany, tajemniczy charakter, co przyciąga uwagę i intryguje konsumentów. Jego podejście do designu skupia się na tworzeniu doświadczeń, które angażują zmysły i wywołują emocje. Ciemne kolory, minimalistyczne formy i dramatyczne detale sprawiają, że opakowania te przyciągają uwagę i skłaniają do refleksji. Sorcinelli jest również znany z projektowania ubrań liturgicznych dla Kościoła katolickiego oraz z pracy jako organista w bazylice św. Piotra w Watykanie. Marka Filippo Sorcinelli zdobyła uznanie w świecie perfumeryjnym dzięki swoim innowacyjnym i oryginalnym zapachom oraz wyjątkowemu podejściu do sztuki i projektowania. Zobacz kontrowersyjne opakowania oraz perfumy Filippo Sorcinell

io non ho mani che mi accarezzino il volto –  opakowanie, które mocno intryguje

źródło

Olfaktoryczny (w formie zapachu) hołd dla Mario Giacomelliego, jednego z najsłynniejszych fotografów na świecie, którego Filippo znał i doświadczył w duszy. Nazwa zapachu jest taka sama, jak jego niesamowity projekt realizowany w Seminarium Senigallia wśród młodych ludzi w sutannach. Nazwa esencji ujawnia fascynującą historię: w 1961 roku Giacomelli nawiązał kontakt z grupą młodych studentów seminarium episkopalnego w Senigalia. Za zgodą kurii zaczął fotografować ich chwile wolnego czasu po długich godzinach nauki i modlitwy w ramach przygotowań do życia kościelnego.

 

Nie mniej istotnym aspektem jego pracy jest zmysłowe doświadczenie, które tworzy dla użytkownika. Opakowania często angażują wszystkie zmysły – od tekstury po kształt, a nawet zapach. Otwieranie opakowania staje się tym samym swoistym rytuałem, który wzbogaca kontakt z produktem.

 

 

 

Narracja wizualna to kolejny istotny element projektów Sorcinellego. Jego opakowania są zaprojektowane tak, aby opowiadały historie i wzbudzały emocje. Starannie dobrane elementy graficzne i typografia wzmacniają przekaz marki, tworząc spójną całość.

 

źródło

Zamknięcie perfum jest okryte czarnym materiałem, które zostało nałożone na nasadkę. Materiał jest sztywny, ale zarazem można zmieniać jego kształt, który imituje sutannę w różnym ułożeniu. Ta deformacja i ingerencja w kształt opakowania to ciekawa budowa doświadczenia użytkownika w momencie użytkowania produktu.

Sacristie Des Arbres – opakowanie perfum w kształcie ludzkiej dłoni

Kolejne ciekawe opakowanie, które wzbudza skrajne emocje to opakowanie w kształcie ludzkiej dłoni. Filippo Sorcinell projektuje mroczne opakowania perfum. Niejednoznaczne oraz mało oczywiste, ponieważ znamy w branży wiele różnych form zamknięć w różnych kształtach, natomiast tego typu zamknięcie do perfum wzbudza mnóstwo ciekawości i kontrowersji.

źródło

Reliqvia – symbolika zawarta w opakowaniu perfum

„Reliqvia opowiada o ścianach pokrytych pozłacanym drewnem, misternie ozdobionymi rzeźbami i płaskorzeźbami, mówi o okadzanych schodach prowadzących do wielkiego ołtarza głównego, gdzie za złoconym haftem znajduje się figura zmarłego Chrystusa, drewniana rzeźba z XVII wieku i okazywana publicznie tylko raz w roku.”

To opakowanie przyciąga swoim całokształtem. Widzimy pomarańczowe zdobienie, które może być odebrane jako zardzewiały kolor miedziany. Butelka i nasadka tworzą swoista całość jako opakowanie. Na froncie nasadki wbity jest zardzewiały gwóźdź, który wychodzi z bocznej ściany zamknięcia. Czy ten gwóźdź symbolizuje ukrzyżowaniem Chrystusa, czy być może oznacza realną relikwię? Są to dość kontrowersyjne opakowania oraz perfumy od Filippo Sorcinell.

 

źródło

PIOGGIA FORTE – deszcz, ulewa i chmura – kontrowersyjne opakowania oraz perfumy Filippo Sorcinell

„Pioggia forte” po włosku oznacza „silny deszcz”. Używa się tego zwrotu, gdy opady deszczu są intensywne. Perfumy od Filippa Sorcinellego, w których akordy wodne łączą się z kwiecistymi nutami. Intencją ich twórcy było uchwycenie miłości i pożądania, które łączą dwie osoby w strugach deszczu. Wraz z zapachami Debole i Moderata stanowią one nową trylogię perfum o nazwie Pioggia.

Nasadka przedstawia chmurę, ciemną chmurę z której często opada  ulewny deszcz. Imitacja deszczu została przedstawiona na butelce. Całokształt opakowania przedstawia opady „emocji”. ponieważ na dolnej części widnieje napis atmosphere d’emotion, a to oznacza w języku polskim „atmosfera emocji”. Opakowanie oraz sam produkt tworzą ciekawą symbolikę oraz ideę, którą projektant stara się przekazać. Projekt jest nawiązaniem do natury, ale nie tej idealnej, ale do mrocznej i burzliwej.
Opakowania Sorcinelli są często zaskakujące, łącząc różnorodne materiały i formy, co przyciąga uwagę i prowokuje do refleksji. Często wykorzystuje motywy, które odzwierciedlają jego osobiste doświadczenia oraz kulturowe inspiracje, co sprawia, że każdy produkt staje się opowieścią. To połączenie estetyki i emocji czyni jego perfumy wyjątkowymi na tle tradycyjnych marek.
Czy te produkty trafią do każdego? Zdecydowanie nie, ale na pewno wzbudzą ciekowość każdego miłośnika perfum oraz opakowań i designu.
Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

adidasairlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonflakonformaformowanie wtryskowefragrancefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolorkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy

Comments are closed here.