JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Kosmetyka relaksacyjna – nowy dział kosmetyki?

Pracujący coraz więcej i żyjący w coraz większym pośpiechu konsumenci z utęsknieniem wypatrują chwil, kiedy mogą skupić się na sobie i zregenerować wycieńczone ciało i umysł. Naprzeciw takim oczekiwaniom wychodzą salony masażu, SPA, salony kosmetyczne, czy gabinety wellness. Nie każdego konsumenta stać jednak na częste wizyty w takich miejscach… Chcąc zapewnić swoim klientom „domowe SPA”, producenci kosmetyków coraz częściej wypuszczają na rynek produkty relaksacyjne, dzięki którym każdy może chociaż przez chwilę poczuć się jak w profesjonalnym salonie odnowy biologicznej.

Kosmetyka relaksacyjna a pielęgnacyjna

Kosmetyka relaksacyjna czerpie pełnymi garściami z kosmetyki białej, jednak zdecydowanie bardziej skupia się na samym procesie stosowania preparatów. Produkty „domowego SPA” w dużej mierze opierają swoje zalety na doznaniach zmysłowych, którymi klienci delektują się już w trakcie nakładania produktów.

Kosmetyki relaksacyjne to preparaty, które w większym stopniu niż pokrewne im kosmetyki pielęgnacyjne wpływają na odprężenie i regenerację skóry i mięśni klienta. Przyjemnie masujące ciało drobinki, czy też interesujące zapachy oraz sama konsystencja substancji mają umilać czas, zapewniać doznania sensoryczne oraz korzystnie wpływać na odnowę organizmu.

Zdjęcie

Jakiego typu produkty wchodzą w skład kosmetyki relaksacyjnej

Drogerie pełne są maseczek regenerujących, olejków do kąpieli czy też oliwek do skóry. Bardzo popularne są również wszelkiego rodzaju dodatki do kąpieli, które pozycjonują się gdzieś pomiędzy kosmetykami a akcesoriami relaksacyjnymi. Z jednej strony przykładowe płatki róż mogą wpływać korzystnie na skórę człowieka po tym jak w wodzie uwolnią z siebie drogocenne składniki, jednak nie są typowymi kosmetykami. Wśród innych akcesoriów relaksacyjnych znaleźć można oczywiście różnego rodzaju gąbki, masażery, szczotki, kule musujące do wody, czy świece. Gadżety nie przytłaczają jednak samych kosmetyków, których na rynku pojawia się coraz więcej. Wybór soli do kąpieli, peelingów czy specjalnych mydeł jest już naprawdę duży i doskonale pokazuje jak szybko rośnie zapotrzebowanie na tego typu produkty.

Zdjęcie

 

Pomagaj swoim klientom

Świetnym przykładem łączenia kosmetyki pielęgnacyjnej z elementami relaksacyjnymi jest strategia działania firmy Dr Irena Eris. W katalogu produktów tej marki z łatwością znajdziemy preparaty typu SPA. Polska marka poza korzyściami pielęgnacyjnymi płynącymi ze stosowania tego typu kremów, przypomina o zbawiennych właściwościach relaksującego automasażu. Firma wrzuca nawet do sieci wideo z instrukcją, jak taki zabieg na sobie wykonać.

Opakowania w kosmetyce relaksacyjnej

Gama produktów relaksacyjnych sprzedawana jest w różnego rodzaju opakowaniach, poczynając od buteleczek z dozownikami, pipetami, przez woreczki, po bardzo popularne słoiki kosmetyczne. Te ostatnie oferowane są w różnych wielkościach, przy czym kosmetyka relaksacyjna korzysta częściej z opakowań większych, aniżeli kosmetyka pielęgnacyjna. Słoiki z regenerującymi peelingami, czy z solą do kąpieli często znacząco wykraczają poza standardowe dla kosmetyki białej 50 i 30 ml.

Zdjęcie

Czas na relaks

Kosmetyka i dbanie o własne ciało, to dzisiaj coś więcej, niż tylko wyższy poziom higieny. Konsumenci coraz częściej traktują relację z kosmetykami jako pewnego rodzaju rytuał, którym mogą się rozkoszować. Dla chwil ukojenia, relaksu i regeneracji mogą być w stanie nawet nieco więcej zapłacić. Warto więc pomyśleć, czy linia kosmetyków w stylu „domowego SPA” nie powinna być kolejnym krokiem dla producentów, którzy jeszcze nie rozwinęli swojej oferty w tym kierunku. Należy jednak  pamiętać, że kosmetyki relaksacyjne to nie towary pierwszej potrzeby i jeśli cena będzie dla klienta naprawdę przytłaczająca, po prostu zrezygnuje on z dokonania zakupu.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

adidasairlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonflakonformaformowanie wtryskowefragrancefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolorkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *