JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Kosmetyki wegańskie nie tylko dla wegan!

Jeden z największych trendów ostatnich dziesięcioleci. Coś więcej, niż tylko moda. Styl życia, którego główną zasadą jest „minimalizacja okrucieństwa”. Radykalna odmiana wegetarianizmu. Mowa oczywiście o weganizmie, który z szybkością rakiety wprowadza zmiany w kolejnych branżach. Rynek kosmetyczny był jednym z pierwszych, które wyczuły korzystną koniunkturę i zaczęły tworzyć produkty wege. Co jednak dokładnie oznacza weganizm? Jakimi zasadami się kieruje? Jakie są wady i zalety kosmetyków wegańskich oraz jak ewoluuje rynek produktów kosmetycznych tego typu? Na te pytania staramy się odpowiedzieć w najnowszym wpisie blogowym.

Weganizm a wegetarianizm

Weganizm nazywany jest często radykalnym wegetarianizmem. Oznacza to, że zarówno wegetarianie jak i weganie nie spożywają mięsa i części produktów odzwierzęcych pochodzących z uboju, czyli smalcu, żelatyny i innych produktów tego typu. Weganie jednak dodatkowo odmawiają spożywania produktów pochodzenia zwierzęcego takich jak jaja, mleko, ser, miód a nawet skóry i futra. Związane jest to z filozofią życia wyznawaną przez te osoby. Starają się one nie przyczyniać do krzywdy wyrządzanej zwierzętom, a ta nie tylko zdarza się podczas ich uboju, ale też w trakcie ich hodowli. Poza tym, weganie negatywnie oceniają wszelkiego rodzaju rozrywki takie jak zoo, cyrk czy polowania.

Zdjęcie

Dieta wegan opiera się więc na produktach roślinnych i mineralnych. Wśród substancji, których weganie starają się unikać są kolagen, lanolina, keratyna, chitozan, kwas stearynowy, jedwab i witamina A. Ponadto na boczny tor odstawione zostają też składniki często wykorzystywane w perfumerii: piżmo, ambra czy cywet. Warto jednak pamiętać, że weganie kierują się swoją ideologią nie tylko przy zakupach produktów spożywczych. Podobnie jest chociażby w kwestii doboru kosmetyków.

Wady i zalety kosmetyków wegańskich

Zaletą kosmetyków wegańskich jest ich naturalny skład. W porównaniu do klasycznych kosmetyków, te wege mają mniej skutków ubocznych i są delikatniejsze dla wrażliwej skóry. Dodatkowym ich atutem jest oczywiście fakt nietestowania na zwierzętach. Wśród minusów znajdzie się oczywiście cena takich preparatów. Klienci twierdzą również, że  nie zauważają znaczących różnic w działaniu kosmetyków wegańskich a kosmetyków klasycznych.

Zdjęcie

Rynek kosmetyków wegańskich

Ciekawym zjawiskiem występującym przy tworzeniu produktów dla wegan jest zainteresowanie nimi osób, które diety wegańskiej w ogóle nie przestrzegają. Ba, nie są nawet wegetarianami! Dzieje się tak dlatego, że część ludzi nie chce zmieniać swoich nawyków jedzeniowych, jednak w innych obszarach życia stara się ograniczać przyczynianie się do krzywdzenia zwierząt. Poza tym, część konsumentów kupuje kosmetyki wege tylko i wyłącznie ze względu na wiarę w ich wyjątkowo skuteczne działanie.

Zdjęcie

Kosmetyka wegańska to prężnie rozwijający się rynek, który zyskuje przychylność młodych osób. Z raportów wynika, że odbiorcami takich produktów są w głównej mierze osoby, które nie ukończyły jeszcze 30 roku życia. Jest to chłonna grupa ludzi, dla których producenci przygotowują specjalne serie kosmetyków lub tworzą zupełnie nowe, w pełni wegańskie marki.

Zdjęcie

Marki i linie kosmetyczne wege

Już w tej chwili na rynku kosmetyków nie brakuje marek specjalizujących się w produkcji preparatów wegańskich. Pierwotnie takie marki były tworzone od zera przez pasjonatów trendu, jednak z czasem duże koncerny zaczęły rozszerzać swoją działalność o samodzielne marki wegańskie. Inne firmy postawiły na korzystanie z wypracowanego już wcześniej pozytywnego wizerunku firmy i pod znaną nazwą tworzyły wegańskie linie produktowe. Przykładem firmy wegańskiej może być Maria Nila i Fridge by Yde, natomiast linie produktowe prezentują chociażby marki takie jak AA – Vegan Fresh oraz Bourjois – Healthy mix.

Zdjęcie

Coraz większa liczba produktów wegańskich na półkach sklepowych nie oznacza jednak, że branża wege nie jest już warta inwestycji. Wręcz przeciwnie. Wraz z rosnącą świadomością społeczeństwa dotyczącą opieki nad zwierzętami oraz trendem prowadzenia zdrowego trybu życia, zapotrzebowanie na produkty wegańskie może cały czas rosnąć.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

adidasairlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonflakonformaformowanie wtryskowefragrancefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolorkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *