JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Sztuka opakowania perfum Ard Al Zaafaran Manaal i Afnan Historic Sahara

Sztuka opakowania perfum – nietypowe rozwiązanie

W świecie perfum, gdzie rynek przepełniony jest zapachami, coraz częściej to nie tylko woń, ale i design flakonu decyduje o tym, czy sięgniemy po dane perfumy z półki. Jednym z najciekawszych trendów ostatnich lat jest wykorzystanie narracji wizualnej – storytellingu, który rozpoczyna się jeszcze zanim psikniemy zapachem. Doskonałym przykładem tego są perfumy Manaal od Ard Al Zaafaran oraz Historic Sahara od Afnan, których flakony przypominają… antyczne kolumny. Zobacz, w czym tkwi sztuka opakowania perfum, które wzbudzi kontrowersje i zaciekawienie konsumentów.

 

Kolumny jako opakowania perfum – flakony inspirowane architekturą

Zarówno Manaal, jak i Historic Sahara odwołują się do klasyki – dosłownie. Ich opakowania nawiązują do grecko-rzymskich kolumn, stanowiących fundament zachodniej architektury.

  • Manaal prezentuje się w delikatnym, pistacjowym kolorze z ozdobnym tłoczeniem i złotymi akcentami.  Całość przypomina kunsztowną kolumnę koryncką, z dekoracyjnym kapitelem, który nadaje jej wyrafinowanego, niemal królewskiego charakteru. Ten flakon nie tylko przechowuje zapach – on opowiada historię orientalnego luksusu i pałacowego przepychu.


    1


    2
    3źródło 1-3 

  • Z kolei Historic Sahara to hołd dla pustynnych imperiów i monumentalnych ruin starożytności. Matowe, rdzawo-terakotowe wykończenie i surowa forma kolumny doryckiej przywodzą na myśl piasek, czas i historię – jakby sam flakon był reliktem odnalezionym po wiekach.

źródło

Design jako narracja: storytelling zamknięty w szkle

W obu przypadkach opakowania perfum nie jest jedynie ozdobą – to początek historii, którą kontynuujemy z każdym użyciem perfum. Stylizacja na kolumny przywodzi skojarzenia z wiecznością, trwałością i pięknem minionych epok. Twórcy tych perfum świadomie sięgają po motywy architektoniczne, aby wzbudzić emocje i ciekawość, zanim jeszcze otworzymy korek.

To design, który mówi: „Nie jesteś tylko użytkownikiem zapachu – jesteś częścią większej opowieści”.

 

Dlaczego to działa?

W czasach, gdy konsumenci szukają produktu z duszą, opakowania perfum staje się nieodłączną częścią doświadczenia. Perfumy o flakonach w kształcie kolumn:

  • Przyciągają wzrok dzięki swojej nietypowej formie,

  • Budują aurę luksusu i głębi, nie tylko wizualnie, ale też emocjonalnie,

  • Wyróżniają się na tle klasycznych butelek, stając się niemal kolekcjonerskimi dziełami sztuki.

 

W dzisiejszym, niezwykle konkurencyjnym świecie perfumeryjnym, sam zapach to często za mało, by przyciągnąć uwagę klienta. Coraz więcej marek świadomie inwestuje w unikalny design flakonów, traktując je jako integralny element produktu, który ma nie tylko przyjemnie pachnieć, ale też opowiadać historię i budować emocjonalną więź z odbiorcą. Nietypowe kształty, odważne formy i inspiracje zaczerpnięte ze sztuki, architektury czy natury stają się narzędziem wyróżnienia się na tle setek innych kompozycji dostępnych na rynku. Dziś flakon to nie tylko pojemnik – to manifest marki, który często decyduje o pierwszym wrażeniu i zakupowej decyzji.

Manaal i Historic Sahara to nie tylko zapachy – to architektoniczne manifesty zamknięte w szkle, opowiadające historie o dawnych cywilizacjach, potędze piękna i sztuce tworzenia rzeczy ponadczasowych. W erze przesytu, to właśnie takie detale – flakony przypominające kolumny – potrafią nas na chwilę zatrzymać i przenieść w inny świat. Zaprojektuj z nami swoje opakowania perfum, atak aby Twoja marka wyróżniła się na półce.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

adidasairlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonflakonformaformowanie wtryskowefragrancefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolorkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Comments are closed here.