JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

6 OPAKOWAŃ INSPIROWANYCH KOBIETAMI!

Dzisiaj 8 marca – Dzień Kobiet.

To wyjątkowy dzień, ponieważ Panie obchodzą swoje święto. Często są obdarowywane kwiatami, słodkościami, niespodziankami przez mężczyzn. Czy to od swoich mężów, partnerów, współpracowników lub znajomych. W tym dniu kwiaciarnie są mocno oblegane przez Panów. Stoliki w restauracjach są również często zarezerwowane i wypełnione po brzegi. Nic dziwnego, ponieważ kobiety stają się inspiracją w wielu dziedzinach np. w sztuce, czy też w projektowaniu.

My skupiliśmy się na temacie, który jest nam bliski.
Przygotowaliśmy dla Ciebie 6 projektów opakowań flakonów perfumeryjnych, które zostały zainspirowane kobietami, ich ciałem, garderobą oraz temperamentem.

1) Eilish by Billi Eilish

Pierwsze opakowanie to flakon zapachu, który wyszedł spod szyldu znanej piosenkarki Billi Eilish, która uczestniczyła w każdym procesie powstawania produktu, od kreatywnej wizji po projekt butelki. Butelka przypomina rzeźbę, popiersie kobiety, wykonanego ze złota lub brązu. Jon Michael Design z Nowego Jorku był odpowiedzialny za projekt opakowania. Inspiracją dla projektu butelki była miłość Billie Eilish do ludzkiego ciała. Agencja ściśle współpracowała z panią Eilish, aby stworzyć piękną sylwetkę ciała z płynnymi liniami.

Fot.: Źródło

„Chcieliśmy stworzyć coś kultowego, nadającego się do posiadania i pasującego do wizji Billie”
Jon Michael

Billie Eilish bardzo zależało na tym, aby butelka była interpretacją jej ulubionej części ciała – dekoltu i okolicy obojczyków. Chciała, aby jej charakterystyczny zapach miał butelkę, która wywoływała te same uczucia, co zapach, który trzymał w środku, który przywołuje zmysłowy bursztynowo-waniliowy zapach.

Zespół projektowy z Nowego Yorku czerpał inspirację ze wskazówek Billie i stworzył pozłacany flakon wykończony pięknym bursztynowo-brązowym połączeniem twardych linii i miękkich krzywizn.

Screen: Źródło

Nasadka jest idealnie dopasowana ze szklaną butelką, tworząc jedną spójną całość. Flakon został celowo zaprojektowany w ten sposób, aby stał się cennym przedmiotem i eksponatem, który ma być eksponowany na biurku, szafce łazienkowe, czy półce w pokoju.

Kąt na górze nasadki łączy się z kątem między nasadką a podstawą. Po zdjęciu nasadki ukazuje się butelka z matowego szkła o miękkich ramionach.

 

2) Carolina Herrera Good Girl

Jeśli jesteś osobą związaną z branżą perfum to wiesz, że tego kultowego już zapachy i opakowania, raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Perfumy są dostępne w eleganckiej czarnej butelce w kształcie szpilki. Szpilki haute couture Good Girl zostały zaprojektowane w kolorze czarnym, odzwierciedlając uwodzicielską osobowość kobiet, które inspirowały ich sylwetkę.

Fot.: Źródło

Butelka w kształcie szpilki — bogatego granatowego czółenka ze złotym prążkowanym obcasem. Dzięki temu produkt staje się ekskluzywny i wyrafinowany. Każdy detal został starannie dopracowany i przemyślany, co sprawia, że marka Carolina Herrera jest na czele marek perfumeryjnych. Widzimy tutaj kobiecą siłę jako projektantki, która nie boi się i wprowadza na rynek ekstrawagancki but, zapach, opakowanie. Czy Good Girl, która według Herrery Baez opiera się na „dwoistości kobiety”, stała się największym bestsellerem sprzedażowym na rynku perfumeryjnym?

Fot.: Źródło

Carolina Herrera de Baez „Mieliśmy tak wiele różnych prototypów różnych obcasów i butów oraz etykiet w środku i etykiet pod spodem. Przeszliśmy od baletek Kopciuszka, od striptizerki do elegancji. Mieliśmy buty dla wszystkich, dopóki nie powiedzieliśmy:

„To wszystko!” — powiedział Herrera Baez o ostatecznym projekcie butelki.

Fot.: Źródło

 

3) La Belle

Jean Paul Gaultier zdecydowanie inspirował się kobiecymi kształtami przy projekcie opakowania perfum La Belle, co po francusku oznacza „piękna”. Widzimy flakon, który swoim kształtem przypomina kobiecą sylwetkę. Smukłe wcięcie w talii oraz złoty naszyjnik z kwiatów to elegancka forma opakowania.

Fot.: Źródło

Fot.: Źródło

„Wymarzone ciało! Dzięki kobiecym krągłościom, wąskiej talii i kwiatowemu naszyjnikowi butelka La Belle to oda do ultrazmysłowej kobiecości”. – Jean Paul Gaultier

4) Scandal

Kolejne opakowanie od  Jean Paul Gaultier  – SCANDAL. Tutaj inspirację kobieta widać na pierwszy rzut oka. Nie można przejść obojętnie obok tego opakowania, a w szczególności nasadki, która swoim kształtem przypomina kobiece, zgrabne nogi z założonymi obcasami. Niezwykle zmysłowy projekt, który pobudza wyobraźnie i jest pewnym niedopowiedzeniem, niezbyt jasno przedstawioną historią, która wiąże się z formą przedstawionych nóg.

„Więc jeśli zastanawiasz się, gdzie się podziały nogi, oto one! Jean Paul Gaultier wie, jak wywołać skandal, pozostając wiernym sobie”.

Fot.: Źródło

5) Paco Rabanne Fame

Fot.: Źródło

Kobieca wersja w odpowiedź na projekt Phantom. Paco Rabanne przedstawił zapach Fame.

Paco Rabanne zasłynął w 1966 roku wraz z pokazem, w którym modelki wyszły w nietypowych sukienkach wykonanych z metalowych elementów, które według innych były niezdatne do codziennego użytku, a tym bardziej modelingu. Awangardowe stroje projektanta przełamały tradycyjne rozwiązania, a jednocześnie były ikoną rzemiosła i twórczości Paco Rabanne’a

Fot.: Źródło

Inspirując się jedną z kreacji z tej kultowej kolekcji, Paco Rabanne wprowadził flakon dla nowego zapachu. Butelka Fame przedstawia kobiecą postać, która ma na sobie srebrną sukienkę z płytek, przypominających rycerską zbroję. To doskonale przypomina kultowe projekty modowe Paco Rabanne z lat 70 XX wieku.

Chcesz poznać wielkiego projektanta i ponadczasową markę perfumeryjną?

Zajrzyj na wpis o opakowaniach i perfumach Paco Rabanne:

Paco Rabanne – 3 lutego 2023 roku odeszła ikona designu

6) Mercedes Benz Woman in Red

Stworzony przez kobietę dla kobiet zapach Woman In Red ujawnia kwiatową, drzewno-orientalną kompozycję. Słynna mistrzyni perfumiarstwa Honorine Blanc podążyła za swoją intuicją i zamiłowaniem do pięknych rzeczy.

Fot.: Źródło

Czerwień to kolor, który kojarzony jest z namiętnością, pewnością siebie, romantyzmem.
Flakon jest jak namiętne, czerwone usta pomalowane szminką, a w jego centrum umieszczona została kultowa gwiazda Mercedes-Benz.

Fot.: Źródło

 

Mamy nadzieję, że teraz inaczej spojrzysz na opakowania produktów, a szczególnie perfum. Przedstawione wyżej 6 wybranych opakowań przekonuje nas, że projektanci potrafią wykorzystać kobiece wdzięki, które stają się inspiracją w wielu dziedzinach.

Składamy najserdeczniejsze życzenia z okazji Dnia Kobiet!

Wszystkim Paniom życzymy, aby stały się inspiracją w codziennych chwilach.

Jeśli znajdziesz ciekawe opakowania, która są inspirowane kobietami, wyślij zdjęcie na Instagramie lub mailowo na info@politech.pl

 

 

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *