JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Beauty made in Poland

Przemysł kosmetyczny w Polsce ma się bardzo dobrze i choć obecnie obserwuje się wyhamowanie tempa jego wzrostu, to i tak rozwój tej branży w naszym kraju jest najszybszy spośród wszystkich krajów europejskich — jest się więc czym chwalić. Polskie marki kosmetyczne nie tylko w Europie, ale i na świecie kojarzone są przede wszystkim z dobrą jakością oraz konkurencyjną ceną, co jest ogromną zaletą, biorąc pod uwagę marki zagraniczne. Jakie polskie marki kosmetyczne osiągnęły największy sukces oraz jakie są widoki na przyszłość? Poniżej odpowiedź na te, jak i inne kwestie związane kosmetykami „made in Poland”.

Podstawowe informacje o polskim rynku kosmetycznym

Według badań przeprowadzonych na koniec 2016 roku wartość rynku kosmetycznego w Polsce wynosiła aż 23 mld złotych, co oznacza wzrost o 3 mld w ciągu zaledwie trzech lat. Aktualnie w Polce funkcjonuje już około 100 dużych i średnich przedsiębiorstw z branży kosmetycznej oraz ponad 300 małych i bardzo małych producentów, do tego doliczyć należy również laboratoria, firmy badawcze, a także producentów opakowań. Jeżeli chodzi o dystrybucję kosmetyków, to na znaczeniu zyskują duże sieci drogeryjne, co niestety odbija się na małych, niezależnych placówkach, których udział w rynku z roku na rok znacząco spada. Co ciekawe kosmetyki są również coraz chętniej kupowane w dyskontach spożywczych, gdzie ich sprzedaż stale rośnie, szacuje się, że trend ten utrzyma się i coraz więcej Polaków będzie łączyć zakupy spożywcze z tymi kosmetycznymi.

Polskie kosmetyki sprzedają się dobrze zarówno u nas w kraju, jak i poza jego granicami (obecnie prawie co drugi wyprodukowany w Polsce kosmetyk trafia na eksport), nasz kraj zajmuje 6 miejsce w Europie, jeżeli chodzi o wartość sprzedaży oraz eksportu, co jest naprawdę sporym osiągnięciem. Polskie marki kosmetyczne trafiają obecnie do ponad 130 krajów na całym świecie, a wartość eksportu rośnie średnio o około 5 procent rocznie, co oznacza, że nasz rodzimy rynek kosmetyczny dociera do coraz szerszego grona odbiorców. Sukces polskich marek kosmetycznych ma swój początek od wstąpienia Polski do UE, to wówczas wielu producentów zyskało szansę na rozwój lub rozpoczęcie działalności eksportowej.

Polskie przedsiębiorstwa kosmetyczne na świecie

Polskie kosmetyki to prawdziwy hit eksportowy, jednym z najlepszych przykładów jest firma Inglot, aktualnie obecna w 57 krajach świata oraz prowadząca swoje sklepy na wszystkich kontynentach, ciekawostką jest to, że Inglot posiada swój salon nawet w tak prestiżowej lokalizacji, jaką jest nowojorski Time Square. Mało kto wie, że do powstania tej marki kosmetyków przyczynił się nie kto inny jak Wojciech Jaruzelski, który wydając dekret, nakazujący państwowym przedsiębiorstwom pozbycie się niepotrzebnych urządzeń sprawił, że Wojciech Inglot (założyciel firmy) dostał możliwość zakupu od firmy Polfy sprzętów potrzebnych na rozpoczęcie działalności. Co ciekawe, pierwszym produktem tej firmy nie był żaden kosmetyk, a płyn do czyszczenia głowic magnetofonowych, dopiero po jakimś czasie, a dokładnie w 1987 roku na rynek trafiły pierwsze kosmetyki – lakiery do paznokci firmy Inglot.

Źródło

Źródło

Kolejną polską firmą kosmetyczną, która pochwalić się może międzynarodowym sukcesem jest Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, eksportujące swoje kosmetyki do 40 krajów na świecie. Warto wiedzieć, że Dr Irena Eris jako jedyna polska marka oraz jedyna niefrancuska marka kosmetyczna została w 2012 roku przyjęta do niezwykle prestiżowego klubu najbardziej luksusowych marek europejskich COMITÉ COLBERT. Członkowie tego klubu to zarówno marki, ale również instytucje, które na całym świecie kojarzone są z niezwykle wysoką jakością, luksusem, jak i niezawodnością – obecność polskiej marki kosmetycznej w tym właśnie klubie to prawdziwy sukces i powód do dumy.

Źródło

Źródło

Wśród innych polskich marek, o których nie można zapomnieć, mówiąc o sukcesie polskiej branży kosmetycznej, są również takie przedsiębiorstwa jak: Eveline Cosmetics, zaopatrująca 70 krajów w swoje produkty oraz Oceanic i Verona, które z roku na rok docierają do coraz szerszego grona odbiorców.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

Airlessaplikacje mobilneatomizerAutomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebutelkicertyfikacjadermokosmetykidesigndrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumHistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkontrola jakościkosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki naturalnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuLuksusluksusowe perfumymarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjaMilenialsinasadkaNasadkinowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneOpakowanieopisy perfumorionpartnerzypercepcja barwyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyProces produkcjiproces produkcji perfumProces projektowaniaProdukcjaprodukcja opakowańProduktprodukty walentynkoweProjektowanieprojektowanie opakowańprzemysł kosmetycznyrynek kosmetycznyrynek produktów bioskładnikiskładniki perfumsłoikiSocial Mediasprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłoTrendytrendy 2018trendy konsumenckieTworzywa sztucznewywiadZamknięciazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobieniezmniejszanie objętości