JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

BLOGI I KOSMETYKI – KILKA SŁÓW O REKLAMIE W BLOGOSFERZE – cz. I

O tym, że Internet jest dziś dla wielu konsumentów podstawowym źródłem informacji, nie trzeba nikogo przekonywać. Coraz więcej osób sprawdza, co jest modne, czego używać; potencjalni klienci korzystają z podpowiedzi i doświadczenia wirtualnych znajomych. Rolę ekspertów bardzo często pełnią blogerzy. To z ich zdaniem liczą się ci, którzy później znajdą się w grupach docelowych, dlatego warto pomyśleć o nawiązaniu współpracy z twórcą blogowym.

SKUTECZNY PRZEKAZ

Oczywiście, nie może to być pierwszy bloger na jakiego trafimy w Internecie – tekst reklamowy, tak jak i sam kosmetyk, musi trafić do odpowiedniego grona odbiorców. Z tego względu trzeba zwrócić uwagę na tematykę, która zwykle jest poruszana na wybranym blogu. I tak na przykład kosmetyki do pielęgnacji niemowląt najlepiej promować na blogach parentingowych, bo tam znajduje się najwięcej mam – czyli przedstawicielek grupy docelowej. W sieci dostępne są rankingi popularności poszczególnych blogerów. Ci, którzy prowadzą blogi profesjonalne, z reguły udostępniają też dane statystyczne, pozwalające przewidzieć skuteczność planowanej kampanii.

TWARZ KOSMETYKÓW

Znalezienie blogera, który zechce być twarzą produktu lub marki, jest jednym z najlepszych rozwiązań promocyjnych w Internecie. Klienci lubią utożsamiać się z osobami znanymi, a jednocześnie zwyczajnymi, takimi, jak oni sami. Blogerki – choć znane (czasem nawet funkcjonujące jako celebrytki) – odbierane są przez czytelniczki jako „jedne z nas”. Działa tu więc mechanizm naśladownictwa i myślenia „skoro dla niej było to dobre, to dla mnie też będzie”.

Ambasadorka marki Covergirl, Nura Afia

Przykład: Covergirl i Nura Afia. Marka zaprosiła do współpracy muzułmańską vlogerkę, która na YouTube, w hidżabie, doradza swoim odbiorcom w kwestii makijażu. Wspólny projekt ma podwójny aspekt – biznesowy i społeczny. Marka razem z blogerką przekonuje, że kobiece piękno to coś, co istnieje ponad podziałami religijnymi czy kulturowymi.

KOLEKCJA PROSTO Z BLOGA

Edycje limitowane i specjalne linie kosmetyków (zwłaszcza do makijażu) projektowane  we współpracy z blogerkami sprawdzają się doskonale, gdy chce się trafić do określonej grupy klientów. Klientki czują, że produkt projektowany był przez kogoś, komu ufają i to zaufanie przenoszą na markę.

Tamara Gonzalez Perea (Macademian Girl)

Przykład: Paese i Tamara Gonzalez Perea (Macademian Girl) – dzięki ich współpracy powstała linia kosmetyków do pielęgnacji ust. Kolekcja Macademian Girl Makeup for PAESE charakteryzuje się odważnymi, intensywnymi kolorami i doskonale wpisuje się w politykę stylu przyjętą przez blogerkę. Produkty do makijażu dostępne są poprzez stronę internetową marki, znaleźć je można też przez bezpośrednie odniesienia z bloga lub na stacjonarnych stoiskach marki PAESE.

TESTY I PORADY

Żadne reklamy nie zastąpią dobrej opinii w Internecie. Rekomendacja udzielona przez blogera działa podobnie, jak marketing szeptany. Blogerka testuje produkt, poznaje go i opisuje jego realne zalety i wady. Czasem też po prostu informuje swoich czytelników, jakich kosmetyków użyła do stworzenia swojego wizerunku – część z nich z pewnością sięgnie po rekomendowany produkt.

Glossy Box – Make Life Easier

PRZYKŁAD: Można by mnożyć – niemal każdy artykuł dot. kosmetyków w polskiej blogosferze (a zjawisko wygląda tak samo w innych krajach) jest sponsorowany, czyli pisany na zamówienie. Zajmują się tym blogerki kosmetyczne, modowe, ale i lifestylowe. Skuteczność reklamy zależy od wybranej blogerki i sposobu prezentacji produktu.

Mądre planowanie

Trzeba pamiętać, że choć kampania z pomocą blogosfery jest tańsza, nie oznacza, że jest darmowa. Twórcy blogowi są jak dziennikarze czy pracownicy agencji reklamowej i za wykonaną pracę należy im się wynagrodzenie. Doświadczeni blogerzy zastrzegają sobie też prawo do tego, by nie promować kosmetyków, które nie są zgodne z ich oczekiwaniami. O tym, jak wygląda taka współpraca z punktu widzenia blogera, będzie można przeczytać w drugiej części artykułu. O swoich doświadczeniach krótko opowie Joanna Pachla, autorka popularnego bloga lifestylowego Wyrwane z kontekstu.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

Airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerAutomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebutelkicertyfikacjaciężardermokosmetykidesigndrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumHistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkonsumencikontrola jakościkosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuLuksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjaMilenialsinasadkaNasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneOpakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyProces produkcjiproces produkcji perfumProces projektowaniaProdukcjaprodukcja opakowańProduktprodukty walentynkoweProjektowanieprojektowanie opakowańprzemysł kosmetycznyrynek kosmetycznyrynek produktów bioskładnikiskładniki perfumsłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłoTrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckieTworzywa sztuczneusawybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy