JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Marketingowe opisy perfum – czy zapach da się wyrazić słowami?

Jedna z najważniejszych prawd rynku mówi, że sprzedający nie powinien oferować swoim klientom produktu, a raczej uczucia, doznania i marzenia, które ta rzecz spełni. Doskonale wiedzą o tym twórcy perfum , którzy nie oferują przecież wody pachnącej pomarańczą i imbirem, a raczej „orientalno-tropikalne doznanie, którego potrzebuje każdy silny, pragnący życia w zgodzie z naturą mężczyzna”. Jaką rolę pełni więc opis na produktach branży perfumeryjnej i dlaczego to właśnie w tym przemyśle sztuka tworzenia barwnych opisy produktów rozwija się tak imponująco?

Czy zapach da się wyrazić słowami?

Kiedy mówimy i nie potrafimy znaleźć odpowiednich słów na dokładne opisanie jakiegoś zjawiska, wykorzystujemy dwa sposoby radzenia sobie z tym problemem. Pierwszym uzupełnieniem naszej wypowiedzi bywa mowa ciała, a drugim zupełnie inne słowa, którymi próbujemy objąć temat nieco szerzej. Podobnie w tworzeniu opisów perfum muszą działać specjaliści od tworzenia treści marketingowych.

Jak zatem opisywane są zapachy? Dobry Content Marketing Manager znajdzie setki skojarzeń, czy to z danym składnikiem, jego zapachem czy wartościami, którymi kieruje się cała marka sprzedające dane perfumy. Dajmy na przykład Alien Flora Futura marki Mugler. Perfumy składają się z nut cytronu, drewna buddha oraz ambry i drzewa sandałowego. Co klient wie z takiego opisu? W zasadzie nic. Większość konsumentów kojarzy zapach co najwyżej dwóch z tych składników… A jednak władając zręcznie słowem, można przepięknie przedstawić taki produkt: „Alien marki Mugler zaprezentowano na początku 2018 r. W oryginalnym różowym flakonie, którego kolor przypomina niebo o świcie, odkryjesz zapach skomponowany z wizją światła w sercu pustyni – mocnego i pięknego. Z nim, podobnie jak z zapachem Alien Flora Futura, wszystko jest możliwe: kochać, śnić, być sobą.”

Zdjęcie

Marketingowa rola opisu perfum

Dzięki takiemu opisowi klient od razu wie, z czym może kojarzyć mu się zapach i do jakiego typu osobowości pasuje. „Męska woda toaletowa Giorgio Armani Emporio Stronger With You to wersja energicznego zapachu dla nowoczesnego mężczyzny. Używający jej mężczyzna żyje dniem dzisiejszym, odznacza się elegancją i pewnością siebie.”. Ponadto, taki zapis spełnia ważną rolę marketingową w procesie zakupowym. Dobrze ubrany w słowa opis zdecydowanie bardziej zachęci konsumenta do zakupu, niż niewiele mówiące o charakterze zapachu wymienienie składników po przecinku…

Zdjęcie

Perfumy dla konsumenckich aspiracji

Tworząc opis perfum warto pamiętać, że czym innym jest grupa docelowa odbiorców i ich cechy, a czym innym są cechy, z którymi te osoby chciałyby być utożsamiane. Dobrym pomysłem jest więc kreowanie opisów w taki sposób, aby nie przedstawiały odbiorców dokładnie takimi, jakimi są, a takimi jakimi chcą i mogą być. Często brany za przykład „nudny księgowy” może odczuwać ogromną potrzebę utożsamienia się z cechami związanymi z jego marzeniami o byciu podróżnikiem lub z realizowaną przez niego „po godzinach” pasją. „Woda toaletowa Abercrombie & Fitch First Instinct Blue to odważny i oryginalny zapach dla mężczyzn, którzy kierują się instynktem i odważnie stawiają czoła każdej przygodzie.”. Z kolei Paco Rabanne Olympea Aqua Legere „stanowi wyraz optymizmu i absolutnego szczęścia”, co niekoniecznie musi być kojarzone z konkretnym typem osobowości, a raczej daje klientowi możliwość użycia zapachu, który pomoże mu sprawić, że jego wizerunek stanie się bardziej pozytywnie odbierany.

Zdjęcie

Oczywiście te same zasady tyczą się damskich perfum. Zważając na aktualne potrzeby płci pięknej, która jednocześnie chce być kobieca w tradycyjnym znaczeniu oraz niezależna niczym nowoczesna kobieta sukcesu, tworzone są opisy takie, jak ten Calvin Klein Women: „Zapach ten stanowi celebrację kobiecości we wszystkich jej aspektach. Każdej kobiecie dodaje siły i determinacji, aby spełniać swoje marzenia i nigdy nie zapominać o swoim prawdziwym ja.”.

Zdjęcie

Tak skonstruowane opisy mają ogromną moc sprzedażową. Trudno więc dziwić się, że content marketing staje się coraz bardziej pożądanym przez producentów i sprzedawców działaniem. Branża perfumeryjna daje ogromne pole do wykazania się kreatywnością i lekkością pióra. Choć rynek bardzo mocno skupiony jest na szacie wizualnej produktów, to opisy perfum wydają się pozostawać niszą, która jeszcze długo będzie wymagała zapełnienia ciekawymi treściami.

*Źródło opisów perfum: iperfumy.pl

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

adidasairlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonflakonformaformowanie wtryskowefragrancefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolorkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *