JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

CZY MOŻNA OPAKOWAĆ POPKULTURĘ

Popkultura otacza nas z każdej strony. Żyjemy w świecie przesiąkniętym odniesieniami do kultury popularnej, sami ją niejednokrotnie tworzymy. Nic więc zaskakującego w tym, że pojawia się coraz więcej gadżetów nawiązujących do kultowych produkcji kinematografii. Moda na symbole i odniesienia zdążyła sięgnąć już nawet branży kosmetycznej. Na rynku pojawia się coraz więcej produktów skierowanych do różnych grup wiekowych. Co można spotkać? Czy motywy filmowe w branży kosmetycznej to dobry pomysł? Okazuje się, że tak.

Z myślą o dzieciach

Opakowanie żelu pod prysznic i szamponu z nasadką w kształcie Angry Birds ma zachęcać dzieci do kąpieli. Zamknięcie może pełnić również funkcję zabawki, co sprawia, że maluchy zaczynają traktować mycie jak dobrą zabawę. Podoba się to zarówno dzieciakom, jak i ich rodzicom.

Angry Birds

Małe elegantki od zawsze podbierały kosmetyki swoim mamom. Dziś mogą korzystać ze swoich wód zapachowych. Zaprojektowane z myślą o dzieciach, owocowe i kwiatowe nuty zamknięte w różowych flakonikach z logo ulubionych bajek, skłaniają do zakupu. Nawet, jeżeli później stoją nieużywane na półce, swoim nawiązaniem do popkultury cieszą młode użytkowniczki.

Hello Kitty

La Rive Disney Violetta

Nie tylko dla nastolatek

Pojawienie się serii Zmierzch zrewolucjonizowało rynek młodzieżowy. Wszystko, co nawiązywało do wampirzej sagi, natychmiast znikało ze sklepowych półek. Zaistnienie serii kosmetyków do makijażu było więc tylko kwestią czasu. I tak Essence wypuścił linię The Twilight, w której spotkać można było lakiery do paznokci, pudry i cienie do powiek. Okazję do zwiększenia zysku wykorzystała też sama wytwórnia filmowa. Summit Enterteinment stworzył nową markę kosmetyczną – Twilight Beauty z dwoma liniami: Luna Twilight oraz Volturi Twilight, których części składowe nawiązywały do poszczególnych bohaterów. Opakowania stylistycznie wpisywały się w klimat opowieści – nieco mroczne, ale eleganckie; proste, lecz intrygujące.

Twilight Beauty

Być jak księżniczka

O tym, że każda kobieta lubi czasem poczuć się jak księżniczka, nie trzeba nikogo przekonywać. Wykorzystują to marki kosmetyczne, które oferują kosmetyki w opakowaniach nawiązujących do bajkowych postaci. Z okazji premiery filmu Kopciuszek MAC wypuścił linię Cinderella. Opakowania w bladoniebieskim kolorze i delikatna, pastelowa kolorystyka samych kosmetyków przywodziły na myśl sukienkę i karnację tytułowej postaci. Dla tych, którzy chcieliby poczuć się jak Bella z Pięknej i Bestii, L’Oreal Paris stworzył limitowaną serię kolorystyczną, nawiązującą do motywów znanych z opowieści Disney’a. Ozdobne opakowania dekorują precyzyjnie wykonane, symboliczne przedstawienia postaci – Róży, Pani Imbryk, Płomyka czy samej Belli.

MAC, Cinerella

 
   

 
   

L’Oreal Paris, Beauty and the Beast 

Gwiezdni wojownicy

Fenomen Gwiezdnych Wojen nie słabnie – od czasu premiery pierwszego filmu, fani pragną mieć cząstkę Gwiezdnej Galaktyki tylko dla siebie. Z tego względu popularne są wszystkie opakowania nawiązujące do sagi; im bardziej kreatywne – tym lepiej. Przykładem może być butelka na płyn do kąpieli od EP Line w kształcie hełmu szturmowca.

EP Line

Nieco mniej kontrowersyjne, ale równie zachwycające i przyciągające uwagę są perfumy Disney’a Star Wars, przypominające wyglądem miecze świetlne. Dostępne są trzy zapachy (Jedi, Emipire, Amidala), jeden dla kobiet i dwa dla mężczyzn.

(źródło: materiały własne)

Do skorzystania z galaktycznej mocy zachęca też marka Cover Girls z serią kosmetyków do makijażu. Linia, opakowana w proste czarne opakowania z charakterystycznym białym logo, ma pomóc kobietom w wykreowaniu odważnych, nowoczesnych wizerunków.

Cover Girls, Star Wars

Cover Girls, Star Wars  

Opakowane marzenia

Tworzenie kosmetyków nawiązujących do zjawisk czy postaci znanych z popkultury jest jednym ze sposobów na zwiększenie sprzedaży. Fani mają to do siebie, że sięgają po produkty z motywami ich ulubionego filmu nie dlatego, że ich potrzebują, ale dlatego, że po prostu im się podobają. Po skończonej akcji promocyjnej wielu z nich zostaje z marką – stają się wiernymi klientami, bo przekonali się już do oferowanego asortymentu. Warto więc rozważyć zainwestowanie w serie limitowane – jeżeli będą dobrze przemyślane i zaprojektowane, to z pewnością zdobędą serca wielu potencjalnych klientów.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

Airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerAutomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebutelkicertyfikacjadermokosmetykidesigndrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumHistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkontrola jakościkosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki naturalnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuLuksusluksusowe perfumymarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjaMilenialsinasadkaNasadkinowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneOpakowanieopisy perfumorionpartnerzypercepcja barwyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyProces produkcjiproces produkcji perfumProces projektowaniaProdukcjaprodukcja opakowańProduktprodukty walentynkoweProjektowanieprojektowanie opakowańprzemysł kosmetycznyrynek kosmetycznyrynek produktów bioskładnikiskładniki perfumsłoikiSocial Mediasprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłoTrendytrendy 2018trendy konsumenckieTworzywa sztuczneusawywiadZamknięciazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy