JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Czy perfumy nadal są dobrem luksusowym?

Do pierwszej połowy XIX wieku na perfumy stać było jedynie osoby zamożne. Ich wysokie ceny były podyktowane kosztownymi składnikami, które się na nie składały. Sytuacja diametralnie zmieniła się ponad 100 lat temu, gdy nastąpił przełom naukowy i technologiczny.

Dobra luksusowe, czy produkty przemysłowe?

Przed końcem XIX wieku chemicy nauczyli się izolować substancje zapachowe i aromatyczne. To spowodowało, że perfumiarze mieli do swojej dyspozycji większy wachlarz ekstraktów, co przyczyniło się do kreowania większej ilości oryginalnych zapachów. Nie bez znaczenia w tym czasie był przełom technologiczny. Produkcja szkła stała się tańsza, a przez to możliwe było jej wytwarzanie na skalę masową. Mniej wyszukane perfumy i produkty perfumowane stały się dostępne dla przeciętnego robotnika. A rynek perfum podzielił się na te w wersji budżetowej i luksusowej. Producenci perfum często oferowali te same zapachy w dwóch różnych wersjach, przeznaczone dla klientów o odmiennej zamożności. Różnica pomiędzy nimi tkwiła głównie w opakowaniu, które w wersji budżetowej było wykonane z tańszych materiałów. Mogły pojawić się również małe zmiany w samej recepturze perfum, a nawet nazwie firmy. Można by stwierdzić, że producenci oryginalnych perfum produkowali również własne „podróbki”, dzięki którym mogli dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Czy współcześnie perfumy to synonim luksusu?

Nie inaczej jest współcześnie. Dzisiaj również na rynku perfumiarskim obserwujemy wyraźny podział na perfumy budżetowe i luksusowe. Te wysokiej jakości, markowe perfumy, charakteryzują się artyzmem, oryginalnością, a ich wartość przedstawiona jest nie tylko w zapachu, ale również w całej jego oprawie. Przykładami są choćby flakony z kryształkami Swarowskiego, których próżno szukać w wersjach budżetowych.

Zdobycze XIX-wiecznych chemików pozwalają nam na wykonanie również innego podziału perfum. Względem ekstraktów.

Segmenty perfum – ekstrakty i marki

Współczesne bogactwo w świecie zapachów powoduje, że stosunkowo łatwo możemy się w nim zagubić. Aby sprawniej się w nim poruszać, dobrze jest zaznajomić się z kategoriami zapachowymi. Przyjrzymy się najpopularniejszym.

* Zapachy kwiatowe – nuty kwiatowe są najczęściej używane w perfumiarstwie ze względu na swój naturalny aromat. Doskonałe na okazje formalne, jak i na co dzień. Najbardziej popularnymi zapachami kwiatowymi są: Dior – Diorissimo, Givenchy – Eau de Givenchy, Hugo Boss – BOSS The Collection Silk & Jasmin.

Zdjęcie

* Zapachy cytrusowe – tworzone z nut cytrusowych, często dodaje się do nich również wyciągi z kwiatów. Idealne na wiosnę i lato, orzeźwiające. Polecane do używania w ciągu dnia. Najpopularniejsze zapachy: Caron – Eaux de Caron Fraiche, Lancome – O de Lancome, Dior – Dior Homme Sport.

Zdjęcie

* Zapachy orientalne – składające się z ciepłych nut piżma, bursztynu, czy drzewa sandałowego. Łączone z kwiatami i aromatami przypraw. Są to intensywne zapachy, długo utrzymujące się na skórze. Świetnie sprawdzą się na wieczorne wyjścia i randki. Najbardziej popularne zapachy: Cartier — Must de Cartier, Kenzo — Amour Le Parfum, Antonio Banderas — Spirit for Men, Thierry Mugler — A*Men Pure Coffee.

Zdjęcie

* Zapachy wodne – lekkie i orzeźwiające. Przywodzące na myśl czystą wodę i górskie powietrze. Bardzo delikatne zapachy, które będą odpowiednie na gorące dni. Przykładowe zapachy wodne: Roberto Cavalli — Acqua, Versace — Versace Man Eau Fraiche, Bvlgari — Aqva Amara, Lanvin — Oxygene.

Zdjęcie

Kategorii perfumeryjnych jest znacznie więcej. Wśród nich znajdują się zapachy szyprowe, aldehydowe, owocowe, drzewne i wiele innych, które hipnotyzują wąchających i skłaniają do dalszego noszenia.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *