JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Perfumy nie tylko dla ciała

Pierwszym skojarzeniem, gdy słyszymy słowo „perfumy” jest nanoszenie na swoje ciało substancji wonnych, najczęściej rozpylanych, dla nadania wyjątkowego zapachu. Rytuał ten ma na celu podkreślenie całości naszego wizerunku, poprawienie samopoczucia i podniesienie samooceny. Wiadomo jednak, że rynek perfum bez przerwy się rozrasta i od wielu lat można już spotkać preparaty nie tylko do użytku na ludzkim ciele. Co ciekawe, niektóre pomysły innego zastosowania perfum przypominają nam ich najważniejsze pierwotne przeznaczenie…

Jakie było pierwotne przeznaczenie perfum?

Tak długo, jak człowiek korzysta z substancji zapachowych, tak długo wykorzystuje je na własnym ciele. Przed tysiącami lat różnił się jednak cel, który stał za nanoszeniem najprzeróżniejszych woni na skórę i włosy. Rytuały związane z olejkami eterycznymi i wykorzystywaniem kadzideł miały swoje podstawy w religii i ludowych obrzędach. W starożytnym Egipcie perfumy, poza swoim codziennym zastosowaniem, pełniły istotną rolę w obrzędach religijnych, takich jak namaszczanie pomników Bogów, czy balsamowanie zwłok przed obrzędem pochówku. Tego typu rytuały uzupełnione silnie wonnymi obłokami, były iście mistycznym przeżyciem.

historia perfum

Zdjęcie

Ciekawe zastosowania perfum

Od samego początku swojego istnienia, perfumy nie były więc wykorzystywane jedynie do nadawania zapachu ludzkiemu ciału. W dzisiejszych czasach rynek produktów określanych nazwą perfum, a wykorzystywanych w zupełnie inny sposób, jest bardzo szeroki. Szczególnie perfumy dla zwierząt nie są już niczym, co mogłoby dziwić. Przykładami mogą być całe linie takich produktów – od tanich preparatów będących w zasadzie odświeżaczami powietrza, po luksusowe perfumy o złożonych nutach zapachowych i ekskluzywnych opakowaniach.

Perfumy dla zwierząt

Zdjęcie

Podobnie jest w przypadku perfum do samochodów, które mają być alternatywą dla zapachowych choinek i różnego rodzaju dozowników rozpylających stopniowo zapach olejków. Najpopularniejszym działaniem związanym z innym wykorzystaniem perfum jest jednak aromamarketing. Nowoczesne firmy świadomie stosują perfumy w gabinetach i salonach, aby odpowiednim zapachem podkreślić jakość świadczonych usług. Nadawanie woni wnętrzom to jednak nie tylko aromamarketing, ale przede wszystkim metoda tworzenia zapachowego wystroju również w domowym zaciszu.

perfumy samochodowe

Zdjęcie

Perfumy do wnętrz

Najpopularniejszą metodą rozpylania zapachów we wnętrzach są spraye. Gama produktów tego typu jest naprawdę szeroka i obejmuje produkty masowe, jak i segment prestiżowy. Innym sposobem nadawania zapachu wnętrzom jest wykorzystanie lamp katalitycznych, czyli lamp zapachowych. Po stopniowym wygaszaniu płomienia, lampa zaczyna wydzielać woń olejku eterycznego. Innym często wybieranych przez klientów rodzajem perfum do wnętrz są dyfuzory zapachowe w formie patyczków zamoczonych w wonnej substancji. Istnieją też ich elektroniczne odpowiedniki dozujące w sposób mechaniczny wybrany przez klienta zapach. Producenci nie tylko wychwalają wspaniałe nuty zapachowe rozprzestrzeniane przez takie produkty, ale też podkreślają relaksacyjne, a nawet zdrowotne działania takich kadzideł.

perfumy do wnętrz

Zdjęcie

Czy warto inwestować w rynek perfum do wnętrz?

Perfumy do wnętrz przedstawiane są coraz częściej jako element domowego spa. Ciekawym przykładem zdają się być te kadzidła, które poza aspektami zapachowymi i relaksacyjnymi niosą też korzyści zdrowotne, takie jak wypalanie substancji alergicznych z naszego otoczenia. Dobrym pomysłem może być więc postawienie na sprzyjanie komfortowi życia nie tylko przez wonny relaks, ale także przez antyalergiczne działanie. Inwestycja w taki biznes może okazać się strzałem w dziesiątkę w czasach, kiedy skłonności alergiczne ogarniają coraz większą grupę społeczną, a chęć zakupienia produktów wspomagających relaks, jest jednym z głównych trendów konsumenckich ostatnich lat.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *