Wylansowanie luksusowego produktu to cel wielu marek, jednak nie jest on łatwy do osiągnięcia. Sukces to z reguły wypadkowa wielopoziomowych i wieloetapowych działań promocyjnych, a także skrupulatnej dbałości o każdy szczegół – wszak podanie wymagającym Klientom czegoś, co nie spełni ich oczekiwań może poskutkować totalną katastrofą i blamażem marki na rynku.
Jak więc podkreślić luksusowy charakter produktu?
Przede wszystkim warto przyjrzeć się, jakie działania w tym zakresie podejmują znane i cenione marki luksusowe. Chanel, Versace, Louis Vouitton, Christian Dior to firmy obecne na rynku od dawna, elitarne, posiadające bogaty rodowód. Ich wysoki status sprawia, że lansując swoje wyroby mogą pozwolić sobie na wiele, nawet na dość ekscentryczne formy promocji. Nie da się oczywiście zignorować faktu, że bez względu na obraną formułę każdy, nawet najmniejszy detal dopracowany jest do perfekcji – bez względu na to, czy mówimy tutaj o kampaniach reklamowych, produktach czy może o opakowaniach.
Luksus tkwi w szczegółach
Opakowanie produktu to pierwsza linia kontaktu marki z odbiorcami, przesądzająca o być albo nie być danego wyrobu. Luksusowe marki nie oszczędzają więc środków i nieustannie poszukują nowych inspiracji w tym zakresie. Na przykładzie chociażby branży kosmetycznej można zaobserwować znaczący wzrost zainteresowania pracą rzemieślników oraz artystów. Starannie wykonane elementy z naturalnych materiałów (m.in. kamień, skóra, szkło) czy też tkane na tradycyjnych krosnach jedwabne wstążki sprawiają, że minimalistyczny flakon perfum zyskuje nowe oblicze. Metalizacja, piaskowanie, grawerowanie i inne techniki zdobnicze to również metody znakomicie sprawdzające się w podkreślaniu luksusowego charakteru produktów.
Rzemieślnicy w służbie prestiżu
Analizując branżę produktów luksusowych nie można nie zauważyć pewnego „efektu ubocznego”, jakie dążenie do unikalności spowodowało. Popyt na wyroby rzemieślnicze oraz specyficzne umiejętności sprawił, że prestiżowe marki zaczęły wspierać ginące zawody (w niektórych przypadkach można mówić wręcz o reaktywacji). Okazuje się więc, że jeszcze niedawno niedoceniani wyrobnicy są warci więcej niż złoto.
Przepis na luksus
Nie ma jednoznacznego, najlepszego przepisu na podkreślenie luksusowego charakteru wyrobu. Z pewnością ogromne znaczenie ma w tej kwestii kreatywność projektantów, znajomość najróżniejszych technik zdobniczych czy też sięganie po wysokiej jakości materiały. Najważniejsze to jednak takie skomponowanie całości, aby wszystkie elementy perfekcyjnie do siebie pasowały i spełniały oczekiwania najbardziej wymagającego Klienta.
Powrót do listy artykułów