JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Proces projektowania opakowań (cz. I)

Dobrze zaprojektowane i profesjonalnie wykonane opakowanie jest dziś jak oręż, dzięki któremu kreowany produkt toruje sobie drogę do serc klientów. Nie dziwi więc fakt, że przygotowanie wdrożenia nowego wyrobu zajmuje wiele czasu i wymaga zaangażowania sztabu specjalistów.

Proces projektowania opakowania

Jest procesem złożonym i wieloetapowym, bezpośrednio związanym z rozwijaniem koncepcji samego produktu. Zasadniczo, proces ten dzieli się na dwa etapy:
wewnętrzny, przeprowadzany wewnątrz przedsiębiorstwa (wyznaczony zespół analizując rynek i rozmaite dane określa m.in. podstawowe założenia projektu oraz priorytety),
zewnętrzny, kiedy to wytyczne trafiają do studia projektowego i przy ścisłej kooperacji obu jednostek działania kończą się powstaniem projektu nowego opakowania.

Etap wewnętrzny – założenia projektowe

Konieczność przygotowania nowego opakowania może wiązać się zarówno z wprowadzaniem nowej pozycji na rynek, chęcią odświeżenia wizerunku wyrobu lub też z koniecznością dostosowania opakowania do oczekiwań nowej grupy docelowej. Kluczowa w procesie projektowania jest strategia kreacji, dzięki której końcowy produkt posiadać będzie pożądane przez konsumentów z grupy docelowej cechy.

Prawidłowo rozplanowany proces projektowania powinien rozpocząć się od przygotowania założeń wstępnych. Niezbędna jest wnikliwa analiza danych pochodzących m.in. z przeprowadzonych badań marketingowych. Wszystko po to, aby maksymalnie wykorzystać te kilka sekund, które konsument przeciętnie poświęca na wybranie konkretnego produktu i aby wpłynąć na podejmowane przez niego decyzje (a jest na co wpływać, ponieważ aż 75% z nich zapada właśnie przy półce sklepowej). Oczywiście równolegle analizowany jest sam produkt (parametry techniczne, trendy, itd.), a całość działań wewnętrznych prowadzi do stworzenia szeregu wytycznych (w zakresie wymagań technicznych oraz komunikacyjnych). Założenia stanowią zaś solidny fundament, na którym w dalszych etapach budowany jest całościowy wizerunek produktu.

Doskonałość nieustannie poszukiwana

Dzisiejszy konsument to konsument bardzo wymagający i kapryśny, nie toleruje półśrodków – tym samym, stworzenie produktu idealnie zaspakajającego jego potrzeby jest zadaniem niezwykle trudnym. Zanim przedsiębiorstwo zdecyduje się na wdrożenie do produkcji nowego wyrobu lub na odświeżenie wizerunku pozycji ze swojego portfela, niezbędne jest przygotowanie dobrze zaplanowanej strategii. Takiej, która globalnie określi potrzeby grupy docelowej i pozwoli na stworzenie doskonałego produktu oraz perfekcyjnie korespondującego z nim opakowania, które samo w sobie będzie przedstawiało wartość i wzbudzi w potencjalnym nabywcy chęć zakupu danego wyrobu.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

adidasairlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonflakonformaformowanie wtryskowefragrancefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolorkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Technologie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *