JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Proces projektowania opakowań (cz. II)

W poprzedniej części artykułu dotyczącej procesu projektowania opakowań opisane zostały te nieco bardziej abstrakcyjne kwestie, związane z analizą rynku (m.in. konkurencji, potrzeb klientów). Poruszyliśmy temat rozwijania koncepcji produktu oraz przygotowywania założeń do rozpoczęcia realizacji projektu opakowania.

A jak wyglądają kolejne etapy powstawania takiego projektu, prowadzące do stworzenia trójwymiarowego modelu (ewentualnie wizualizacji), gotowego do przekazania wraz z dokumentacją techniczno-technologiczną do działu produkcji?

Koncepcje, szkice, prototypy z papieru…

Projektanci otrzymujący zestaw założeń wstępnych i różnych wytycznych przystępują do sporządzenia pierwszych koncepcji. Klasycznie wykonane szkice w ilości nawet kilkudziesięciu pozwalają na dojście do tej najtrafniejszej formy zawierającej harmonijnie ułożone składniki, które jednocześnie wpasowują się w wyznaczony budżet. Wielu projektantów chętnie korzysta na tym etapie z prototypowania i na podstawie szkiców wykonuje na przykład modele z papieru. W ten sposób mogą oni też częściowo sprawdzić funkcjonalność wybranych rozwiązań.

Z pomocą komputera

Branża opakowaniowa bardzo chętnie wykorzystuje zaawansowane oprogramowanie wspomagające zarówno proces projektowania, jak i produkcji. Komputeryzacja pozwala między innymi na szybsze i dokładniejsze wizualizowanie, jak tworzenie modeli 2D lub 3D w programach CAD. Dużą zaletą jest w tym przypadku możliwość przeliczania wszystkich wartości na bieżąco i eliminowania błędów konstrukcyjnych, a także eksperymentowania (np. z parametrami materiałów). Dodatkowo, komputeryzacja procesów to również możliwość racjonalizacji produkcji (czyli obniżenie kosztów wykonania poprzez optymalizację), a także znacznie wyższa powtarzalność wyrobów schodzących z taśmy.

Wirtualna półka sklepowa

Projektując opakowanie nie można pominąć też tego, jak nasz wyrób prezentować będzie się wśród konkurencyjnych produktów (czy będzie się wyróżniał i miał siłę przebicia). Najłatwiej sprawdzić to przygotowując wirtualną półkę sklepową, wykorzystując do tego celu specjalny program, odpowiednio modyfikując zdjęcia lub przygotowując w studiu fotograficznym przykładową ekspozycję.

3 sekundy

Przeciętnie tylko tyle potencjalny nabywca daje produktowi na półce – czasem tym należy więc dobrze zadysponować i w projekcie opakowania zawrzeć wszystko to, co chcemy naszemu klientowi powiedzieć. Im trafniej poszczególne komponenty (wielkość, kształt, fakturę, kolor czy pola informacyjne) zostaną dobrane, tym większa szansa, że u odbiorców wywołana zostanie prawidłowa reakcja, czyli zabranie produktu z półki.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Technologie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *