JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Drewniane nasadki perfumeryjne – trend silniejszy niż inne

Co jakiś czas na naszym blogu wracamy do tematu aktualnych trendów w opakowaniach kosmetyki białej i perfumerii. Niektóre wzory, materiały, czy kolory pojawiają się w nich co jakiś czas z mniejszym lub większym wpływem na rynek. Mała część z nich pozostają jednak na fali, tworząc spore zapotrzebowanie dla danego rozwiązania. Najsilniejszym odnotowanym przez nas tego typu trendem w ostatnim czasie stały się nasadki perfumeryjne wykonane z drewna. W liczbie zapytań zdecydowanie wyprzedziły biodegradowalne tworzywa sztuczne, nowe bryły, modne faktury, czy teoretycznie najbardziej interesujące wybarwienia.

Dlaczego właśnie drewniane nasadki zyskały na popularności?

Na rynku pojawia się wiele nowości, szczególnie w zakresie nowatorskich materiałów. Materiały biodegradowalne, materiały w pełni wykorzystujące tzw. przemiał, czy mieszanki tworzywa sztucznego z drewnem. Dlaczego jednak właśnie nasadki z litego drewna zyskały popularność zdecydowanie większą od swoich konkurentów. Wydaje się przecież, że drewno nie jest żadną innowacją na tle konkurencji…

Drewno jest jednak materiałem, którego przemysłowe metody obróbki rozwijamy od wielu lat. Z kolei praca na nowych tworzyw sztucznych wiąże się zawsze z koniecznością poznaniem ich właściwości, dostosowania maszyn i przeszkolenia pracowników. Doświadczenie produkcyjna nabywa się latami, więc pełna efektywność obróbki nietypowych materiałów łączących np. drewno z tworzywem sztucznym, wymaga wdrażania nawet przez kilka lat. Tylu samo prób i badań wymagałoby zbadanie możliwości zdobniczych nowych materiałów oraz określenie tego, jak zachowuje się one na przestrzeni kilku lat.

drewniane nasadki politech

Znany materiał w nowym wydaniu

Drewno to naturalny kandydat na materiał w projektach EKO, BIO, czy Vege. Wykorzystanie go w modnych ostatnio ekologicznych perfumach lub na ekskluzywnych liniach zapachowych idealnie wpasowuje się w strategię komunikacji całego produktu i marki. Co więcej, drewno ma ogromną moc marketingową i przy dobrej promocji nowego opakowania, można znacząco podnieść wielkość sprzedaży.

Kolejną zaletą są szerokie możliwości zdobień, a zamówienia realizowana mogą być na naprawdę małe liczbie. Małe zamówienie bejcowanych, lakierowanych, barwionych, czy zdobionych grawerem detali są zdecydowaną przewagą drewna nad innymi ekologicznymi odpowiednikami.

Drewno charakteryzuje się również zupełnie innymi właściwościami technologicznymi, dzięki czemu można uzyskać w nim w bardzo łatwy sposób kształty, trudne do osiągnięcia lub nieosiągalne w obróbce tworzyw sztucznych. Oczywiście materiał ten ma również swoje ograniczenia i minusy wobec tworzyw. Rozważając kształt wybieranego detalu z drewna, warto jednak zastanowić się czy nie wyjść nieco poza ramy myślenia o projektowaniu detali z polipropylenu czy Surlynu.

Drewno drewnu nierówne – wybierz gatunek pod swoje zamówienie!

Myślenie o drewnie jako jednej kategorii jest trochę jak mówienie o tworzywach sztucznych jako o „plastikach”. W jednej i drugiej grupie jest cała masa pomniejszych materiałów. Ich wybór oczywiście ograniczony jest specyfiką naszych projektów i możliwościami obróbki danego tworzywa lub gatunku drewna. Warto jednak pamiętać o ich mnogości, bowiem różne materiały mogą różnie prezentować się w ostatecznej formie. Wpływ na to ma na przykład: porowatość drewna, układ słoi, twardość drewna, jego waga i oczywiście kolor.

Wiele zalet i duży popyt

Podsumowując, drewniane nasadki w perfumerii stały się ostatnio prawdziwym hitem ze względu na swoje liczne zalety, które doskonale współgrają z aktualnymi trendami BIO, EKO, czy Vege. Ponadto obróbka drewna jest doskonale znaną i dopracowaną technologią. Z kolei liczne gatunki drewna i ich indywidualne cechy, sprawiają, że detale nawet bez dodatkowych zdobień mogą mieć interesujące walory wizualne.

Drewno pozwala również na pracowanie na zupełnie innych bryłach, niż przy tworzywach sztucznych. Istnieje również wiele metod zdobień drewna, takich jak lakierowanie, bejcowanie, barwienie, czy grawerowanie. Interesującym faktem z punktu widzenia klienta jest również  niemal całkowity brak minimalnych ilości zamówień. Największą zaletą tego materiału jest jednak jego skojarzenie z naturalnością czy ekologią. Nasadki z drewna doskonale odpowiadają więc na ogromny popyt ze strony klientów. Wykorzystanie tego trendu, rozstawienie żagli i złapanie w nie wiatru, może przynieść ogromne sukcesy sprzedażowe i wizerunkowe.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

Airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerAutomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkicertyfikacjaciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumHistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuLuksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowanieMilenialsinarzędziownianasadkaNasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneOpakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitech metalizacjaPolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolitech'polskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyProces produkcjiproces produkcji perfumProces projektowaniaProdukcjaprodukcja opakowańProduktprodukty walentynkoweProjektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiaTrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markiTworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Materiały