JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Jak znaleźć swój zapach perfum?

Perfumy są dla… no właśnie? Dla kogo? Według nas dla każdego!

Każdy z nas lubi ładne zapachy. Każdemu z nas zrobi się miło, gdy ktoś poczuje i skomplementuje  nietuzinkowy i wyróżniający się zapach perfum. Przyjęło się, że esencje zapachowe nanoszą na siebie wyłącznie kobiety. To prawda, ale w obecnych czasach jest grono mężczyzn, którym zależy na tym, aby mieć na sobie mocny i wyrazisty zapach. Szczególnie jeśli zapach zostawia tzw. „długi ogon”, a woń unosi się w korytarzu, holu tuż po przejściu przez nie. Zdarzają się sytuacje, że zapach dobrze dobranych perfum pozostaje w powietrzu po wyjściu z danego pomieszczenia.

Wybór perfum i zapachów jest bardzo duży i różnorodny. Mogłoby się wydawać, że to prosta sprawa. Wchodzimy do perfumerii, drogerii lub do sklepu, który na półkach oferuje produkty perfumeryjne i temat załatwiony. (Zajrzyj do naszego archiwalnego wpisu o tym jak dokonać zakupu perfum.) Każdy z producentów perfum chcę najpierw przyciągnąć designem zewnętrznym, wyglądem butelki do perfum, następnie nasadki, która jest istotna w użytkowaniu i odbiorze wizualnym produktu.

Opakowanie kosmetyczne to jedno, ale jako osoba zainteresowana produktem jesteśmy głównie ciekawi tego, co wlano do szklanego flakonu. Tutaj zaczyna się przygoda i główne pytania o to, co nam odpowiada, a co nie. Mamy swoje gusta i guściki, a to oznacza, że jedne tonacje zapachowe nam się spodobają, a niektóre zapachy będą nas odpychać i budować negatywne emocje. Czy w takim razie znalezienie odpowiedniego zapachu dla siebie jest łatwe?

Pora roku ma wpływ na nasze wybory kosmetyczne.

Niektórzy będą przywiązywać ogromną wagę do tego, jaka jest pora roku, ponieważ inaczej chcą pachnieć latem, a inaczej zimą. Kobiety w letnim okresie wybierają często lekkie i kwiatowe kompozycje. Natomiast mężczyźni szukają świeżych, modnych i cytrusowych zapachów, aniżeli ciężkich i mocnych. Zimą i jesienią śmiało można wybrać cięższe i bardziej intensywne zapachy, np. te zawierające piżmo lub woń drzewa sandałowego.

Tryb życia ma wpływ na wybór perfum.

Często zapach wybierany jest w zależności od trybu życia codziennego. Tutaj pod uwagę można wziąć preferencje jedzeniowe i potrawy, jakie lubimy i jemy na co dzień, muzyki, jakiej lubimy słuchać, czy ulubionych kolorów i to, jak spędzamy czas. Kobiety żywiołowe, które cenią sobie swobodę, uprawiające sport, powinny celować w świeże zapachy. Zdziwisz się, ale status związku również ma wpływ na decyzje, które podejmiesz podczas szukania odpowiedniego zapachu. Singlom zależy na wzbudzeniu zainteresowania płci przeciwnej, dlatego powinny wybierać kuszące i słodkie zapachy z domieszką intrygującego piżma czy paczuli.

Etapy w życiu zawodowym również mogą mieć wpływ na dobór zapachu. Kobiety robiące karierę, które poprzez odpowiedni zapach chcą dopełnić swojego wizerunku profesjonalistki, powinny zainteresować się zapachami cięższymi, szyprowymi lub aldehydowymi.

Charakter i osobowość, a wybory zakupowe.

Akordy słodkie i kwiatowe są odzwierciedleniem beztroski, młodości, romantyzmu. Dla wiecznych marzycielek dobrym wyborem byłyby perfumy o zapachu bzu lub mandarynki. Kobietom ceniącym elegancję i preferującym klasyczne rozwiązania, mogą spodobać się aromaty umiarkowanie orientalne i intensywne.

Zapachy mają również wpływ na nasze emocje, zachowanie oraz to, jak chcemy być postrzegani. Zapach jest w pewnym sensie wizytówką naszego stylu oraz uzupełnieniem garderoby np. dobrze dobranej stylizacji. Nie zapomnijmy, że żyjemy w 2023 roku, więc u wielu osób opakowanie wody toaletowej, czy opakowanie wody perfumowanej będzie również wyznacznikiem stylu, który chcą pokazać np. na Instagramie lub innych mediach społecznościowych.

Dlatego coraz więcej producentów zapachów wybiera indywidualne projekty opakowań. Wszystko po to, aby wyróżnić się nie tylko składem i esencją, ale również opakowaniem zaprojektowanym pod design i przekaz marki.

 

Źródło zdjęć użytych w powyższym wpisie: www.pexels.com

 

 

 

 

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Comments are closed here.