JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Kreatywne opakowania – jak skutecznie komunikować się z klientem?

Opakowanie potrafi powiedzieć nam o produkcie więcej niż jego rozległy opis. W pierwszej kolejności konsumenci zwracają uwagę na wygląd. Oznacza to, że jeśli jakieś opakowanie wyda im się szczególnie atrakcyjne, czy też wyróżniające się spośród reszty, to z pewnością zainteresują się jego zawartością. Ten moment zwany przez Garry Helberta „attention grabber” jest niezwykle ważnym etapem w sprzedaży produktu, gdyż mamy jedynie ułamki sekund i przelotne spojrzenie klienta na to, aby zwrócił uwagę na nasz produkt. A jeśli tak, to otrzymujemy szansę to opowiedzenie o swoim produkcie nieco więcej — np. za pomocą etykiety.

Kreatywne opakowania — jak wpływają na decyzje konsumentów?

Badania przeprowadzone wśród konsumentów jasno pokazują, że przy wyborze produktu kierują się oni przede wszystkim wyglądem opakowania. O tym, że dobre opakowanie wpływa pozytywnie na funkcjonalność i użyteczność twierdzi ponad 80% badanych. Wybór opakowania ma bardzo duże znaczenie psychologiczne w sprzedaży. Dlatego tak ważny jest innowacyjny i wyróżniający go na tle konkurencji design.

Źródło

Komunikacja na opakowaniach — czyli co proponują projektanci?

Jaki jest najlepszy kierunek dla designu opakowania produktowego? Przede wszystkim prostota! Łatwo się o tym przekonać, gdy przeglądamy prace specjalistów i projektantów z całego świata. Aby produkt zwracał uwagę jak największej liczby odbiorców, ważny jest jego jasny komunikat, mówiący o tym, czym jest nasz produkt lub do czego służy.

Jeśli sprzedajemy mleko, to postarajmy się, aby jego opakowanie w przyjemny dla konsumenta sposób komunikował mu jego zawartość. Używanie fotorealistycznych grafik i zdjęć to jednak stara szkoła, która nie robi już na konsumentach absolutnie żadnego wrażenia. Ich uwagę zdobędzie natomiast opakowanie, które dla odmiany będzie innego koloru — np. szarego — i będzie przedstawiać rysunkową, wesołą krowę. Mała zmiana w designie opakowania może bardzo pozytywnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe, o czym można się przekonać szybko po wprowadzeniu produktu.

Źródło

Źródło

Innymi przykładami mogą być dla nas propozycje projektantów i studentów z Międzynarodowych Targów Packaging Innovations. Jedną z ciekawszych propozycji jest na pewno opakowanie chleba w kształcie tostera. Komunikat jest jednoznaczny, a przeznaczenie oczywiste, dlatego osoby, które miałyby w sklepie wybierać pomiędzy zwyczajnym chlebem w woreczku plastikowym a tym w ciekawym opakowaniu z tektury, na pewno zdecydują się na ten drugi. O ile oczywiście będzie miał podobną do tego pierwszego cenę.

Źródło

Bardzo ciekawym przykładem jest również projekt opakowania jednych z najbardziej lubianych przez nas w Polsce cukierków. Chodzi oczywiście o krówki. Słodkości te, gdy kupujemy je na wagę, bardzo często prezentowane są w zwyczajnych pudłach, na które ciężko zwrócić uwagę. Jedna z propozycji pokazuje, w jaki innowacyjny sposób, można zainteresować klienta samą ekspozycją produktu. Zamiast zwyczajnych pudeł, krówki umieszczono w paszczy sympatycznej krówki, która zdaje się nimi ochoczo częstować — kto mógłby odmówić takiego cukierka?

 

Źródło

Kreatywne opakowania — warto, czy nie?

Mimo że kreatywne opakowania jeszcze nie zdominowały przestrzeni konsumenckiej, to jednak producenci — ze względu na wyniki sprzedażowe — wybierają je coraz chętniej. Doskonałymi przykładami na opakowania kreatywne są projekty Naoto Fukasawa (opakowania soków), Corinne Pant (Note), czy niezwykły koncept Smirnoff. Powiedźcie szczerze, czy nie zakupilibyście tak wyglądających produktów?

Źródło

Źródło

Źródło

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

adidasairlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonflakonformaformowanie wtryskowefragrancefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolorkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *