JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Jak projektować opakowania – znaczenie kształtu

Podejście do produktu w ostatnich kilkunastu latach uległo diametralnej zmianie, a dostarczenie konsumentom możliwie najlepszego produktu przestało wystarczać. Korporacje spostrzegły, że wysoka jakość produktu jest tylko jednym z wielu czynników, które wpływają na decyzję zakupową konsumenta. Dlatego producenci artykułów wszelkiego rodzaju, skupiają swoje wysiłki na tym, co ma największe szanse na przyciągnięcie uwagi klienta i skłonienia go do zakupu- opakowanie. Zadaniem opakowania jest działanie na psychikę kupującego w ten sposób, by zmusić go do świadomego lub podświadomego wyboru produktu spośród innych oferowanych przez konkurencje.

Źródło

Źródło

Projektowanie opakowań — dlaczego wybieramy to co nam się podoba?

Udając się do marketu, średnio na wybór produktu klient poświęca około 5 sekund. W ciągu tak krótkiego czasu w podświadomości odbywa się bitwa o uwagę. To dzięki atrakcyjnym opakowaniom konsumenci coraz częściej dokonują zakupów impulsywnych. Wszystkie produkty krzyczą do nas z półek sklepowych, ale tylko nielicznym udaje się wyróżnić na tyle, aby zwrócić naszą uwagę. W czasie tego procesu — jak nietrudno się domyślić — nie sposób jest wychwycić najbardziej kluczowe informacje na temat produktu. Tym, co do nas przemawia najbardziej, jest oczywiście opakowanie, które jako jedyne pozwala nam wyróżnić produkt na tle całej masy innych.

Źródło

Źródło

Źródło

Kształty opakowań — jak “złapać” uwagę klienta?

Oprócz marki i etykiety, jednym z elementów dzięki, któremu możemy się wyróżnić, jest kształt opakowania. I trudno nie zgodzić się z tym, że wielu producentów skupia się głównie na grafice opakowania, pozostawiając sam kształt niczym się nie wyróżniający. Decydując się na ingerencję w jego kształt, z pewnością szybciej zwrócimy uwagę klienta spośród ustawionych na półce produktów.

Źródło

Jak wynika z przeprowadzonych rozmów ze specjalistami w dziedzinie marketingu w niektórych branżach, łatwiej sprzedać produkt niskiej jakości w dobrym opakowaniu niż doskonały produkt opakowany nieatrakcyjnie. Tak więc funkcjonalne i atrakcyjne opakowanie odgrywa ogromną rolę w uzyskaniu przez produkt powodzenia na rynku. Wizualne wyróżnienie produktu przez atrakcyjne opakowanie ułatwia identyfikację produktu i często decyduje o jego wyborze przez nabywcę.

Źródło

Manipulowanie kształtem — wygoda i marketing

Ważnym elementem opakowania jest jego ergonomia. Walory techniczne obejmują te cechy produktu, na które konsument zwraca uwagę nie tylko w momencie zakupu, ale głównie podczas jego użytkowania. Chodzi tutaj o formę konstrukcyjną, kształt oraz materiał. To one mają główny wpływ na dogodność dystrybucji oraz łatwość korzystania. Opakowanie ma ułatwiać codzienne używanie produktu, przez chwytanie czy odpowiednie dozowanie produktu. Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia logistyki i magazynowania produktu. Ergonomia i skuteczne metody zapewnienia bezpieczeństwa produktów mają ogromny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa i optymalizację kosztów – minimalizowanie strat.

Źródło

Jak unikać błędów? – poznaj swoją grupę docelową

Nie ulega żadnej wątpliwości, że przy procesie projektowania warto pomyśleć również nad elementem marketingowym kształtu opakowania. Próba zwrócenia uwagi konsumenta i zmiany jego decyzji zakupowej może okazać się dla nas sukcesem lub totalnym pogorszeniem wizerunku firmy, co pokazał choćby przypadek marki Dove. Gdzie Dove popełnił błąd? Znana ze swoich projektów uświadamiających kobiety o ich naturalnym pięknie marka, tym razem postanowiła pokazać paniom, jakie są naprawdę. Robiąc to przez kształt opakowań, postawiła swoje klientki przeciwko sobie, gdyż kobiety odebrały ich intencje jako podsumowanie prawdy o nich samych.

Źródło

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

Airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerAutomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebutelkicertyfikacjaciężardermokosmetykidesigndrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumHistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkonsumencikontrola jakościkosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuLuksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjaMilenialsinasadkaNasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneOpakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyProces produkcjiproces produkcji perfumProces projektowaniaProdukcjaprodukcja opakowańProduktprodukty walentynkoweProjektowanieprojektowanie opakowańprzemysł kosmetycznyrynek kosmetycznyrynek produktów bioskładnikiskładniki perfumsłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłoTrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckieTworzywa sztuczneusawybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy