JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Metalizacja próżniowa opakowań Airless

Około dekady temu na rynku zaczęły pojawiać się pierwsze produkty kosmetyczne w opakowaniach typu Airless. Na rynku opakowaniowym słychać było wtedy głosy powątpiewania, które z czasem zmieniły się w rosnące przekonanie. Jednak jeszcze pięć lat temu, prognozy były umiarkowane. Dzisiaj widzimy już, że Airless to przyszłość a producenci kosmetyków coraz częściej zamiast pytań o czy opakowania Airless w ogóle są dostępne, pytają wprost o możliwości ich zdobienia czy nawet tworzenia projektów indywidualnych.

Opakowania typu Airless – nowa era w branży kosmetycznej

Opakowania Airless rzuciły zupełnie nowe spojrzenie na kwestię zabezpieczenie substancji kosmetycznych przed utlenianiem. Opakowania niedopuszczające do kontaktu produktu z powietrzem, dzięki zastosowaniu specjalnej pompy i tłoku lub worka na medium, niemal od razu wykazało minusy tradycyjnych pompek wtłaczających powietrze do opakowania oraz słoików kosmetycznych.

Z powodu wysokich cen tego typu opakowań oraz obaw przed nowością Airless nie stał się hitem od razu po wprowadzeniu na rynek. Jeszcze w 2016 roku raporty rynkowe dotyczące opakowań Airless mówiły jasno: jest to opakowanie skierowane do produktów premium i właśnie w tej grupie będzie się ich pojawiało coraz więcej. Prognozy dotyczące większej liczby luksusowych produktów kosmetycznych pakowanych w Airlessy było jak najbardziej słuszne, jednak ograniczanie udziału tych opakowań dla grupy premium zupełnie się nie sprawdziło. Airlessy przebojem wdarły się na średnią półkę, a co za tym idzie – stały się produktami w dużej mierze masowymi.

źródło

W przewidywaniach nie wzięto bowiem pod uwagę faktu bogacenia się społeczeństw i zmian nawyków zakupowych konsumentów. Zakładano, że wyższa cena opakowań Airless odstraszy mniejsze biznesy lub ostateczna cena kosmetyku zniechęci odbiorców ostatecznych. Nikt nie spodziewał się jednak, że coraz większa grupa masowych konsumentów zmieni swoje podejście zakupowe i będzie gotowa zapłacić więcej za produkty o podwyższonej efektywności, bezpieczniejsze w użyciu, stworzone z myślą o środowisku naturalnym, wegańskie, czy po prostu te bardziej „modne”.

W 2020 roku opakowania Airless w przeglądzie sklepowych półek, okazywały się być stosowane już w niemal połowie produktów kosmetycznych do pielęgnacji skóry. W najszybszym tempie rosło ich wykorzystanie właśnie w grupie produktów masstige (grupa pośrednia między produktami masowymi a produktami prestiżowymi).

Opakowania Airless stały się tak oczywistym elementem rynku kosmetycznego, że producenci kosmetyków coraz rzadziej traktują ich wykorzystanie jako sposób na wyróżnienie swojego produktu. Coraz częściej za to pytają o możliwości zdobienia, bowiem sam Airless to już w zasadzie norma…

źródło

Zdobienie opakowań kosmetycznych Airless

Opakowania Airless mają podobne możliwości zdobienia, co słoiki kosmetyczne, czy inne pojemniki nie zabezpieczające substancji przed ciągłym dostępem powietrza, a co za tym idzie przed utlenianiem produktu. W zasadzie można powiedzieć, że 99% opakowań Airless jest zdobione w swojej podstawowej formie, bowiem spotyka się je głównie w białym kolorze, który uzyskiwany jest poprzez barwienie tworzywa w masie. Warto jednak pamiętać, że barwienie tworzywa możliwe jest w niemal każdym kolorze, co od razu pozwala wyróżnić swój produkt i dopasować barwę jego elementów do ogólnej wizji producenta kosmetyków.

 

Metalizacja opakowań Airless

Drugą możliwością, która jest zdecydowanie bardziej efektowna jest metalizacja opakowania lub jego elementów. Nadawanie metalicznego, niemal lustrzanego efektu zdecydowanie poprawia ogólną percepcję produktu, który otrzymuje luksusowy charakter. Podobnie jak w przypadku barwienia w masie, warto pamiętać, że wyspecjalizowane w metalizacji firmy, jak Politech sp. z o.o. oferują metalizację nie tylko srebrną, ale też złotą czy w różnych odcieniach innych braw.

źródło

W opakowaniach typu Airless metalizację próżniową można zastosować na kilku elementach opakowania. Najbardziej popularnym rozwiązaniem jest metalizacja podstawy pompy lub pierścienia, na który nakładana jest nasadka. Istnieje również możliwość zdobienia poprzez metalizację próżniową nasadki opakowania Airless oraz pojemnika na krem.

 

Jeśli Klient chce wyróżnić swój produkt w sposób bardziej nietypowy, może zamówić dekorację metodą hot-stampingu. Ten rodzaj zdobienia idealnie sprawdza się na nasadka – zarówno tych barwionych w masie, jak i transparentnych. Hot-stamping, czyli nakładanie na gorąco wzoru w postaci folii pozwala pokryć jedynie część powierzchni tworząc najbardziej skomplikowane kształty.

źródło

Jak zdobić opakowania kosmetyczne?

Wybór metody zdobienia opakowań kosmetycznych czy perfumeryjnych zależy głównie od preferencji Klienta. Dostawcy usług dekoracji, w tym Politech, chętnie biorą pod uwagę wszystkie możliwości i pomysły zamawiających. Co więcej, wieloletnie doświadczenie oraz śledzenie trendów pozwala doradzić Klientowi i zapewnić go o dobrym wyborze. Dobre opakowanie kosmetyczne to podstawa, jednak nic co podstawowe nie jest wyjątkowe. Aby wyróżnić się na rynku, warto zapytać swojego dostawcę opakowań o możliwości zdobień.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

adidasairlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonflakonformaformowanie wtryskowefragrancefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolorkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *