JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Trendy czy możliwości produkcyjne – co naprawdę zmienia rynek opakowań?

Trendy są jednym z najczęściej powtarzających się tematów we wszystkich artykułach, publikacjach czy prezentacjach dotyczących rynku opakowań kosmetycznych. Przewiduje się je na podstawie zmian kulturowych w społeczeństwach, zasobności portfeli konsumentów, czy na podstawie mody zaczerpniętej z zupełnie innych branż. Najczęściej źródłami inspiracji są przemysły modowe, gdzie mamy do czynienia z wieloma cenionymi projektantami. Nawet ich wybory nie są jednak niezależne od czynników technologicznych, trudności produkcyjnych, czy dostępności materiałów. Co w takim razie naprawdę zmienia rynek opakowań? Czy większy wpływ mają na to kreatywne projekty trendsetterów, czy rozwój technologii produkcyjnej?

Minimalizm a możliwości produkcyjne

Od wielu lat jednym z największych trendów wydaje się być minimalizm. Jak więc wyjaśnić to, że opakowań kosmetycznych, w tym słoików czy nasadek perfumeryjnych zdobionych bardzo bogato, jest na rynku równie wiele co tych prostych oszczędnych wzorów? Oczywiście dużo zależy od grupy docelowej danego produktu, a ta może mieć ogromny wpływ na dobór opakowania. Nie jest przecież tajemnicą, że na przykład rynki Bliskiego Wschodu lubują się w złotych wybarwieniach, bogatych zdobieniach i elementach przypominających kamienie szlachetne.

Łatwo jednak spostrzec, że produkty skierowane na rynek amerykański, czy europejski również wyróżniają się nietuzinkowymi wzorami z różnorodnymi zdobieniami. Przykładami mogą być tutaj nowości perfumeryjne pokroju: Paco Rabanne Pure XS zdobione złotą nakładką w kształcie węża, L’Air Du Temps Niny Ricci z wielobarwną butelką zwieńczoną srebrnym zdobionym pierścieniem i perłową nasadką w kształcie dwóch gołębi, czy też Anna Sui Fantasia Marmaid z zamknięciem w formie złotej figury syreny.

 zdjęcie

Dlaczego jednak trendy nie wskazują zdecydowanie jednego kierunku? Powodem może być ogromna chęć stworzenia czegoś nowego, unikatowego, często z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Producenci perfum są po prostu zachęcani przez wytwórców opakowań do sprawdzenia nowych możliwości produkcyjnych, dzięki którym ich produkty na pewno wyróżnią się na rynku.

Zmiany w technologii, które zmieniają rynek

Technologie przetwórstwa trzech materiałów, z których produkuje się opakowania kosmetyczne cały czas podlegają zmianom. Zarówno szkło, papier jaki i tworzywa sztuczne obrabiać można na coraz to nowe sposoby wykorzystując innowacyjne maszyny. Nie dziwi więc fakt, że jeśli firma przetwórcza wdraża nowe technologie, to chce się nimi pochwalić. Z kolei klienci widząc nowości u swoich dostawców, zaczynają poważnie myśleć o projektach z wykorzystaniem opakowania jakiego nie ma jeszcze konkurencja.

W ten sposób technologia i postęp w przetwórstwie wpływają na kształtowanie się rynku opakowań. Co istotne, zmiany te nie zawsze idą w parze z obecnymi trendami. Wśród nowości istnieje więc spore zróżnicowanie między produktami inspirowanymi trendami czy kierunkami rozwoju kultury i zainteresowań społeczeństwa, a tymi opartymi na chęci producentów do zaprezentowania czegoś nowego, niespotykanego i wybitnego.

Którą drogę wybrać?

Wprowadzając nowy produkt lub odświeżając wygląd opakowania dotychczasowej linii produktów, producenci stają  przed trudnym wyborem. Stworzyć opakowanie zgodne kolorem z aktualną modą, czy wybrać barwę, której konkurencja nie potrafi jeszcze uzyskać? Wybrać prosty, minimalistyczny kształt, czy pozwolić popisać się swojemu dostawcy, który jest w stanie wyprodukować nasadki wyglądające niczym arcydzieła? Postawić na dekorację metodą galwanizacji czy wybrać szybko rozwijającą się i bardziej ekologiczną metalizację? Oczywiście za wszystkimi wyborami stoją założenia marketingowe jak: grupa docelowa, rynek zbytu, dopasowanie jednego elementu opakowania do pozostałych i wiele innych czynników.

METALIZACJA PRÓŻNIOWA

metalizowanie

Zrównoważony rozwój rynku

Jako producenci opakowań kosmetycznych doskonale widzimy tendencje naszych klientów. Rynek, co bardzo ważne, wydaje się być zrównoważony. Wpływa do nas równie dużo zapytań na wzory proste – w tym produkty standardowe, jak i skomplikowane, wieloelementowe projekty indywidualne. Część klientów postanawia wybrać drugie rozwiązanie właśnie po przedstawieniu im naszych rosnących możliwości technologicznych. To właśnie te możliwości produkcyjne okazują się być głównym czynnikiem kształtującym w naszych klientach potrzebę posiadania wyjątkowych wzorów. My natomiast chętnie pomożemy w doborze odpowiedniej nasadki perfumeryjnej czy słoika kosmetycznego dla Waszego produktu.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *