JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Opakowania nietypowe – czyli jak zaskoczyć klienta?

„Wygląd ma znaczenie” i jak się okazuje nie tylko przy nawiązywaniu kontaktów osobistych, ale również przy nawiązywaniu kontaktów z klientami. Klient, mając do wyboru produkt w tej samej cenie w opakowaniu przyciągającym wzrok, a ten, który nie wyróżnia się niczym szczególnym, zawsze wybierze ten pierwszy. Lubimy rzeczy ładne i pomysłowe. Dlatego czemu by nie wykorzystać tego faktu i zyskać przewagi nad konkurencją zaskakując swoich klientów atrakcyjnie wyglądającym opakowaniem?

Jak zaskoczyć klienta?

Zaskoczyć klienta wcale nie jest trudno. Wiele firm w tej kwestii idzie w – można by powiedzieć – oczywistą stronę. Jednak niektórzy z nich idą znacznie dalej w swojej pomysłowości, czego efektem są naprawdę fantastyczne projekty, które budzą nie tylko zainteresowanie, ale i zachwyt. Projektując opakowanie pomyślmy o wartości dodanej.

Zdjęcie

Co wspólnego ma ze sobą ołówek i parmezan? Mogłoby się wydawać, że niewiele. Znaleźli się tacy, którzy stwierdzili, że warto by te dwa produkty połączyć. Jeśli zawsze frustrowaliście się z powodu krojenia sera, to kupując parmezan w formie ołówka, do uzyskania ultracienkich plastrów wystarczy Wam jedynie temperówka.

Zdjęcie

Klienta można zaskoczyć nie tylko pomysłem wzoru opakowania, ale również jego rozwiniętą funkcjonalnością.

Opakowanie nie służy tylko ochronie

Kolejny przykład z pewnością przypadnie do gustu nie tylko dorosłym, ale również dzieciom. Wszyscy kochamy ciasteczka. Jak można uczynić je jeszcze lepszymi? Gdy po zjedzeniu całego opakowania, możemy wykorzystać je do zabawy. Tak, jak w opakowaniu ciastek, które opróżnione można zamienić w zabawną maskę.

Zdjęcie

Innym znakomitym przykładem dla opakowań funkcjonalnych jest oryginalne opakowanie wina. Twórcy tego projektu nie tylko zaskakują swoich konsumentów przejrzystą formą etykiety, ale również zachęcają do weryfikacji swoich możliwości logicznego myślenia po wypiciu paru lampek. Takie opakowanie niewątpliwie każdego zachęci do własnych testów w tej materii.

Kolejna propozycja na kreatywne opakowanie skierowana jest do gospodyń i gospodarzy, którzy jako obciążenie do swoich ćwiczeń fizycznych wykorzystują różnego typu opakowania po produktach spożywczych (i nie tylko). „Trend” ten zauważyli producenci Mr. Clean i stworzyli opakowania swoich produktów w kształcie hantelek. To się nazywa praktyczność!

Nietypowe rozwiązania w opakowaniach

Pomysłowość twórców opakowań jest naprawdę ogromna. Piękne i oryginalne opakowania spotkać możemy zarówno w przypadku produktów ekskluzywnych jak i produktów ze średniej półki cenowej. Przykładem bardzo pomysłowego, a jednocześnie niezwykle estetycznego opakowania jest słomka od Nescafe. W opakowaniu w kształcie słomki zamieszczona jest kawa na jedną filiżankę. Wystarczy odciąć końcówkę i zamieszać, a będziemy mogli jeszcze szybciej cieszyć się ulubionym napojem. Co więcej, tak ciekawego opakowania nie wyrzucimy przez dłuższy czas, co przypominać będzie nam o firmie.

Zdjęcie

„Każdej kobiecie przyda się zawsze dodatkowa para butów”. To pewnie pomyślał sobie twórca opakowania do flakonu perfum Carolina Herrera, Good Girl. Pantofelek przyciąga uwagę i zachwyca nowoczesną elegancją. To z pewnością piękna ozdoba każdej półki. Perfumy umieszczone w takim kształcie będą również doskonałe na prezent dla choćby fascynatki mody.

Dodatkowe funkcje opakowań

Oryginalnych opakowań jest znacznie więcej. Nic nie stoi przecież na przeszkodzie, abyśmy stworzyli opakowania do produktów w taki sposób, aby zostały one wykorzystane również przez naszych klientów na inne sposoby. Przykładem może być tutaj wymienione już opakowanie Nescafe (słomka) lub też znane nam doskonale z dzieciństwa opakowania produktów Kubuś, które po zdjęciu z opakowania dawały możliwość rozwiązania zagadki lub ukończenia kolorowanki.

Zdjęcie

Zdjęcie

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

adidasairlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonflakonformaformowanie wtryskowefragrancefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolorkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *