JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Opakowania nietypowe – czyli jak zaskoczyć klienta?

“Wygląd ma znaczenie” i jak się okazuje nie tylko przy nawiązywaniu kontaktów osobistych, ale również przy nawiązywaniu kontaktów z klientami. Klient, mając do wyboru produkt w tej samej cenie w opakowaniu przyciągającym wzrok, a ten, który nie wyróżnia się niczym szczególnym, zawsze wybierze ten pierwszy. Lubimy rzeczy ładne i pomysłowe. Dlatego czemu by nie wykorzystać tego faktu i zyskać przewagi nad konkurencją zaskakując swoich klientów atrakcyjnie wyglądającym opakowaniem?

Jak zaskoczyć klienta?

Zaskoczyć klienta wcale nie jest trudno. Wiele firm w tej kwestii idzie w – można by powiedzieć – oczywistą stronę. Jednak niektórzy z nich idą znacznie dalej w swojej pomysłowości, czego efektem są naprawdę fantastyczne projekty, które budzą nie tylko zainteresowanie, ale i zachwyt. Projektując opakowanie pomyślmy o wartości dodanej.

Zdjęcie

Co wspólnego ma ze sobą ołówek i parmezan? Mogłoby się wydawać, że niewiele. Znaleźli się tacy, którzy stwierdzili, że warto by te dwa produkty połączyć. Jeśli zawsze frustrowaliście się z powodu krojenia sera, to kupując parmezan w formie ołówka, do uzyskania ultracienkich plastrów wystarczy Wam jedynie temperówka.

Zdjęcie

Klienta można zaskoczyć nie tylko pomysłem wzoru opakowania, ale również jego rozwiniętą funkcjonalnością.

Opakowanie nie służy tylko ochronie

Kolejny przykład z pewnością przypadnie do gustu nie tylko dorosłym, ale również dzieciom. Wszyscy kochamy ciasteczka. Jak można uczynić je jeszcze lepszymi? Gdy po zjedzeniu całego opakowania, możemy wykorzystać je do zabawy. Tak, jak w opakowaniu ciastek, które opróżnione można zamienić w zabawną maskę.

Zdjęcie

Innym znakomitym przykładem dla opakowań funkcjonalnych jest oryginalne opakowanie wina. Twórcy tego projektu nie tylko zaskakują swoich konsumentów przejrzystą formą etykiety, ale również zachęcają do weryfikacji swoich możliwości logicznego myślenia po wypiciu paru lampek. Takie opakowanie niewątpliwie każdego zachęci do własnych testów w tej materii.

Kolejna propozycja na kreatywne opakowanie skierowana jest do gospodyń i gospodarzy, którzy jako obciążenie do swoich ćwiczeń fizycznych wykorzystują różnego typu opakowania po produktach spożywczych (i nie tylko). “Trend” ten zauważyli producenci Mr. Clean i stworzyli opakowania swoich produktów w kształcie hantelek. To się nazywa praktyczność!

Nietypowe rozwiązania w opakowaniach

Pomysłowość twórców opakowań jest naprawdę ogromna. Piękne i oryginalne opakowania spotkać możemy zarówno w przypadku produktów ekskluzywnych jak i produktów ze średniej półki cenowej. Przykładem bardzo pomysłowego, a jednocześnie niezwykle estetycznego opakowania jest słomka od Nescafe. W opakowaniu w kształcie słomki zamieszczona jest kawa na jedną filiżankę. Wystarczy odciąć końcówkę i zamieszać, a będziemy mogli jeszcze szybciej cieszyć się ulubionym napojem. Co więcej, tak ciekawego opakowania nie wyrzucimy przez dłuższy czas, co przypominać będzie nam o firmie.

Zdjęcie

“Każdej kobiecie przyda się zawsze dodatkowa para butów”. To pewnie pomyślał sobie twórca opakowania do flakonu perfum Carolina Herrera, Good Girl. Pantofelek przyciąga uwagę i zachwyca nowoczesną elegancją. To z pewnością piękna ozdoba każdej półki. Perfumy umieszczone w takim kształcie będą również doskonałe na prezent dla choćby fascynatki mody.

Dodatkowe funkcje opakowań

Oryginalnych opakowań jest znacznie więcej. Nic nie stoi przecież na przeszkodzie, abyśmy stworzyli opakowania do produktów w taki sposób, aby zostały one wykorzystane również przez naszych klientów na inne sposoby. Przykładem może być tutaj wymienione już opakowanie Nescafe (słomka) lub też znane nam doskonale z dzieciństwa opakowania produktów Kubuś, które po zdjęciu z opakowania dawały możliwość rozwiązania zagadki lub ukończenia kolorowanki.

Zdjęcie

Zdjęcie

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

Airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerAutomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebutelkicertyfikacjadermokosmetykidesigndrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumHistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkontrola jakościkosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki naturalnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuLuksusluksusowe perfumymarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjaMilenialsinasadkaNasadkinowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneOpakowanieopisy perfumorionpartnerzypercepcja barwyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyProces produkcjiproces produkcji perfumProces projektowaniaProdukcjaprodukcja opakowańProduktprodukty walentynkoweProjektowanieprojektowanie opakowańprzemysł kosmetycznyrynek kosmetycznyrynek produktów bioskładnikiskładniki perfumsłoikiSocial Mediasprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłoTrendytrendy 2018trendy konsumenckieTworzywa sztuczneusawywiadZamknięciazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy