JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Trendy w kosmetyce dla mężczyzn – opakowania, marketing, reklamy

Wizerunek mężczyzny zmieniał się na przełomie lat. Przestał być on już jedynie bohaterem fascynujących historii i nowel, a stał się kimś bardziej przyziemnym. Europejscy mężczyźni przestali brać udział w wojnach i powrócili do swych domów, aby stanąć oko w oko ze współczesnością. Wielu z nich nie może się w tej rzeczywistości odnaleźć, a nawet zwyczajnie gubi się. Gubią się i marketingowcy, czy spece od reklam, którym ciężko jest odnaleźć „właściwy” wizerunek mężczyzny.

Zdjęcie

Nowa męska grupa konsumentów?

Jeszcze do niedawna tymi, które odwiedzały sklepy były jedynie kobiety. To do nich skierowana była większość reklam i to do ich percepcji były one dostosowywane. Obecnie trendy zmieniają się, gdyż nie tylko panie odwiedzają sklepy i robią zakupy. Panowie stali się nową grupą konsumentów, która również wymaga specyficznego podejścia. Co działa na mężczyzn? Jakie kierować do nich reklamy?

O menvertisingu słów kilka

W reklamach mężczyźni stają się kompletnie bezbronnymi istotami. Tak, jak niegdyś ucięte kończyny dezynfekowali alkoholem, tak dzisiaj rozłożyć może ich zwykłe przeziębienie. Obecnie mężczyzna – w sposób dosyć groteskowy – zrównywany jest z dzieckiem, które samodzielnie nie jest w stanie poradzić sobie w praktycznie żadnej sytuacji.

Z drugiej strony mamy reklamy, które przedstawiają mężczyzn (w dalszym ciągu) jako bohaterów. Męskich, zawsze perfekcyjnych i idealnie panujących nad swoimi emocjami. Nieco z przymrużeniem oka podeszła do reklamy kosmetyków męskich firma Axe. Pokazują tam oni prawdziwego faceta, który jednocześnie może być romantykiem i posiadać swoją wrażliwą stronę. Czy to nie jest pójście w dobrym kierunku? Czy to nie o takich mężczyznach właśnie marzą kobiety – o jednocześnie silnych i wrażliwych? Zdaje się, że chyba właśnie tak.

Zdjęcie

Skrajności nie są dobre nawet w reklamie. Dlatego tworząc je, powinniśmy myśleć o tym, jakie będą miały one rzeczywiste skutki na życie współczesnych mężczyzn. To, że mężczyznom imponują reklamy, w których stawiani są na piedestale i traktowani, jak bohaterowie wiemy doskonale wszyscy. Jednak nie zawsze piękne samochody, eleganckie garnitury i wiele zgrabnych dziewcząt na ramieniu sprawi, że będą oni rzeczywiście szczęśliwi.

Męski świat kosmetyków

Zdjęcie

Na rynku męskiej pielęgnacji obserwujemy systematyczny wzrost. Mężczyźni do niedawna w ramach codziennej rutyny przed lustrem poświęcali swój czas jedynie swoim włosom, a na koniec spryskiwali się ulubionymi perfumami. Dziś pielęgnacja męska ma o wiele szerszy zakres, a na rynku pojawia się coraz więcej produktów, które są dedykowane jedynie mężczyznom.

Zdjęcie

Mężczyźni chcą być atrakcyjniejsi, piękni i młodzi. Na ten trend składa się zmiana ich mentalności (i nie tylko), która jest stymulowana przez środki masowego przekazu i Internet. Nie bez znaczenia jest również czynnik najważniejszy, czyli chęć podobania się płci przeciwnej. Kosmetyki przestają być w oczach mężczyzn tematem tabu, a aż 82% z nich przyznaje się, że do koszyka zakupowego wkłada produkty do pielęgnacji. Są to badania z 2011 roku, dlatego jesteśmy praktycznie pewni, że od tego czasu odsetek mężczyzn skłaniających się zakupów pielęgnacyjnych znacznie wzrósł.

Świat kosmetyków męskich przestał ograniczać się jedynie do zakupu wód zapachowych i produktów do golenia. Coraz częściej panowie sięgają również po produkty dla mężczyzn przeznaczone do pielęgnacji ciała, twarzy, czy higieny intymnej.

Zdjęcie

Trendy w męskiej kosmetyce i nie tylko – ważne również opakowanie

Obecnie na rynku istnieje cała gama produktów skierowanych wyłącznie dla mężczyzn. I nie są to tylko kosmetyki. Wśród nich znajdą się również produkty spożywcze, np. męskie jogurty, a nawet dania gotowe przeznaczone dla panów.

Zdjęcie

Warto jednak pamiętać, że samo dedykowanie produktu męskiego odbiorcy nie wystarczy, aby go zakupił. Jeśli jego opakowanie nie będzie wystarczająco męskie, to produkt nie powędruje do jego koszyka. Dla mężczyzn liczy się również jego funkcjonalność, łatwość w użyciu, a także wygoda stosowania w podróży. Do mężczyzn przemawiają – w przeciwieństwie do kobiet – proste i czytelne komunikaty, które powinny być umieszczone już na butelce.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

adidasairlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonflakonformaformowanie wtryskowefragrancefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolorkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *