Nadeszła do nas astronomiczna i kalendarzowa Wiosna. To czas, gdy natura się ożywia, kwiaty powoli rozkwitają. Pojawiają się pierwsze promienie słońca, które świecą coraz dłużej. Postanowiliśmy, że przedstawimy Ci kilka opakowań perfum, w których użyto motywu kwiatowego w różnym wydaniu.
1) Replay Signature Secret
To kwiatowo-owocowa kompozycja, która wg producenta ma zaprosić Twoje zmysły do ogrodu szczęścia i błogości. Namiastkę ogrodu znajdziesz na opakowaniu. Kwiaty na tle błękitu, który może symbolizować bezchmurne niebo.
„Bergamotka i petitgrain sprawiają, że zapominasz o szarej rzeczywistości. Słodycz gruszki pozwala Ci się nasycić i nabrać sił. Uwodzi Cię lekkość białej frezji i wyjątkowość jaśminu. Rozkwitają w blasku słońca ogrzewającym Twoje ciało. Orientalność i siła białego piżma dodaje odwagi, aby żyć według własnych zasad”.
Zapach ten idealnie pasuje na ciepłe pory roku, co odzwierciadla samo opakowanie.
Fot.: Źródło
2) Wild Flower
Zmysłowy zapach, który sprawia, że kobiety marzą o rozkwitającym morzu kwiatów.
Kwiatowy bukiet składający hołd kobiecej pewności siebie.
Nuty jaśminu, róży i piwonii w sercu spotykają się ze świeżymi, owocowymi niuansami cytryny, jagód różowego pieprzu i malin w głowie. Nutami bazy są cedr, fasolka tonka i wanilia.
Nasadka przypomina swoim kształtem i formą niebieski kwiat, choć w pierwszym momencie można odebrać nasadkę jako chmurę lub obłok. Butelka od góry ma płaską powierzchnię, a od dołu natomiast jest zaokrąglona i posiada ciekawe wcięcia wychodzące ku górze butelki.
Fot.: Źródło
Opakowanie kartonowe jest bardzo kolorowe i przedstawia wiele różnych kwiatów. Intensywne kolory przyciągają uwagę i z pełną stanowczością wyróżnią się na tle innych, stonowanych opakowań stojących na półkach w perfumerii.
Fot.: Źródło
3) Kenzo Flower by Kenzo
Kolejny produkt, w którym kwiat stał się motywem przewodnim i bardzo przykuwa uwagę odbiorcy pod względem formy i przekazu, jakie niesie za sobą opakowanie zapachu Flower by Kenzo.
W transparentnej nasadce został umieszczony „kwiat maku”. Oczywiście nie w fizycznej wersji, ale Wyprodukowany przez Serge Mansau, który jest jest francuskim rzeźbiarzem i projektantem specjalizującym się w tworzeniu flakonów na perfumy. Flakon powstał na podstawie pomysłu agencji Air Paris butelka, szklana, cienka i skośna, przywodzi na myśl kwiat maku (należy zaznaczyć, że perfumy nie są oparte na maku, ponieważ jest to kwiat bezwonny).
Fot.: Źródło
Pomysł na projekt Flower by Kenzo pochodzi od Patricka Guedja. Zapach został stworzony przez nos Alberto Morillasa .
Inspiracją dla Patricka Guedja jest słynna fotografia przedstawiająca pacyfistyczną demonstrację w Waszyngtonie w 1967 roku przeciwko wojnie w Wietnamie , na której młoda kobieta trzyma kwiat przed policją.
„Mak polny jest pięknym kwiatem, który jednak, co w królestwie kwiatów jest naprawdę niezwykłe, nie ma własnego aromatu. Dlatego też woda perfumowana Kenzo Flower by Kenzo próbuje symbolicznie uchwycić ten nieuchwytny zapach maków.
„Kwiat maku umieszczony w prostym industrialnym flakonie stanowi harmonijne połączenie przyrody i miasta, podkreślając istotę zapachu i kobiety, która go używa.”
Źródła:
https://pl.frwiki.wiki/wiki/Serge_Mansau
https://packagingoftheworld.com/2008/05/flower-by-kenzo.html
Fot.: Źródło
Fot.: Źródło
4) Dolce Garden (Dolce & Gabbana)
Woda perfumowana Dolce Garden marki Dolce & Gabbana ma na calu przenieść zmysłami do przepięknych, wielobarwnych sycylijskich ogrodów, pełnych kwitnących kwiatów. Nasadka jest w kształcie róży, a przestrzenne płatki kwiatowe nadają elegancji oraz gracji.
Fot.: Źródło
5) Gucci Flora Gorgeous Gardenia
Nowy zapach od marki Gucci został wprowadzony na rynek w 2021 roku! Jest to kolejny produkt z opakowaniem inspirowanym kwiatami, ogrodem i pozytywną energią. Motyw kwiatowy jest zdecydowanie na pierwszym planie. Można to dostrzec to na etykiecie produktowo-reklamowej oraz na kartonowym opakowaniu, które jest w całości zadrukowane w ilustracje rozmaitych kwiatów.
Fot.: Źródło
„Opakowanie zawiera nowe podejście do charakterystycznego wzoru Flora House, stworzonego po raz pierwszy przez artystę i ilustratora Vittorio Accornero dla Gucci w 1966 roku”
Fot.: Źródło
Nie tylko w opakowanie jest kwieciste, ale również zapachów, którym „poczujesz ostrą, kremową gardenię, o lekko owocowej tonacji, a także wyraziste białe kwiaty jaśminu. Na koniec otulą Cię słodkawe nuty paczuli i brązowego cukru.”
„Zrównoważony rozwój” – to nie tylko hasło marketingowe, ale realne działanie ze strony marki Gucci. Tak marki stawiają na ograniczanie emisji, dlatego 10% opakowania szklanego flakonu zostało wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Butelka jest lakierowana w kolorze różowym, a sam lakier jest na bazie wody. Opakowanie zewnętrzne wykonane jest z papieru z certyfikatem FSC®. System FSC gwarantuje, że produkty takie jak drewno i papier zostały pozyskane w sposób odpowiedzialny społecznie i środowiskowo.
Fot.: Źródło
Dopełniającym elementem, który nadaje produktowi ekskluzywny charakter jest złota, błyszcząca nasadka z pionowymi liniami. Nasadka dopasowana do górnej części flakonu tworzy jedną całość wydłużonej butelki.
6) B.Blumarine
To ostatnie opakowanie z motywem kwiatowym, które nas urzekło i trafiło do tego zestawienia. Zapach Blumarine również emanuje kwiatowymi nutami zapachowymi tj. róża contifolia, czy też nuty jaśminu. Flakon jest prosty i zarazem subtelny. Uwagę przykuwa materiałowa ozdoba z zadrukowanym motywem kwiatowym, która została ułożona w taki sposób, aby swoją formą przypominać kształt kwiatu, który właśnie rozkwitł. Opakowanie kartonowe, również ma na froncie motyw kolorowych, ilustrowanych kwiatów na niebieskim tle.
Fot.: Źródło
To tylko kilka z wybranych przez nas opakowań z motywem kwiatów, który został użyty do tego, aby produkty były piękne, kolorowe, estetyczne i mogły się wyróżnić na tle innych opakowań, gdzie zastosowano stonowane kolory.
Powrót do listy artykułów