Polskie marki kosmetyczne uwielbiają zarówno Polki, jak i Polacy. W czym tak naprawdę tkwi ich fenomen i dlaczego tak bardzo je lubimy pomimo upływającego czasu i coraz większym możliwościom wyboru?
Pani Walewska i Brutal – zapachy wiecznie młode
Miraculum to jedno z najstarszych polskich przedsiębiorstw kosmetycznych założone przez krakowskiego lekarza Leona Luster w 1924 roku. To właśnie doktor Luster jest autorem tych wspaniałych zapachów, które zagnieździły się mocno w pamięci Polaków. Pani Walewska zawsze kojarzona była z ekstrawagancją i luksusem, natomiast słynny już Brutal nawiązywał do natury każdego mężczyzny. Ludzie wystawali w kolejkach, aby móc zakupić te wspaniałe zapachy i zabrać je ze sobą do domu lub wysłać znajomym czy rodzinie poza granice państwa. Pani Walewska jako symbol luksusu otwierała różne drzwi, np. te w urzędach. Dając ją w prezencie można było załatwić wiele różnych spraw. Ponadto była ona bardzo popularna również za wschodnią granicą. Te dwa zapachy stanowiły kwintesencję PRL, stanowią narodowe dobro i doskonale mają się obecnie na polskim rynku, mimo iż w latach 2009-2010 ich produkcja została zarzucona. Na szczęście jednak powróciły one w wielkim stylu tylko dlatego, że wielu klientów się o nie upomniało. Obecnie perfumy sprzedawane są na rynek hiszpański i również Chiny zainteresowały się ich historią.
Kultowe polskie marki kosmetyczne – Celia
Celia należy do jednej z najstarszych i najbardziej znanych polskich marek kosmetycznych. Powstała ona w 1959 roku, kiedy to opracowano recepturę pomadki do ust i nadano jej imię Celia. Następnie mianem tym zostały opatrzone również inne kosmetyki wywodzące się spod znaku tej marki, a Celia stała się symbolem kobiecego piękna i urody. Polki od pokoleń korzystają z kosmetyków tej marki, ponieważ wiedzą, że mogą liczyć na ich wysoką jakość oraz doskonałe efekty. Marka cieszy się ogromną popularnością na rynku i jest rozpoznawalna, a także jest postrzegana jako marka godna zaufania dzięki swojej bogatej i pięknej historii.
Wiecznie młode marki kosmetyczne – Biały Jeleń
Biały Jeleń powstał w 1921 roku początkowo jako Fabryka Przetworów Tłuszczowych Spółka Akcyjna w Trzebini, a następnie jako SCHICHT-LEVER. Koncern rozpoczął od produkcji szarego mydła wykorzystywanego głównie jako środek piorący. W późniejszym czasie mydło zaczęto również wykorzystywać do celów higieny osobistej, jak i gospodarczej i to właśnie wtedy rzesze Polaków pokochały ten produkt. Obecnie Biały Jeleń to seria hipoalergicznych kosmetyków i środków czystości, których receptura oparta jest na naturalnych składnikach oraz kompozycjach zapachowych, które zapewniają komfort pielęgnacji na co dzień. Kosmetyki Biały Jeleń uwielbiają w szczególności alergicy, miłośnicy ekologii, a także mamy. Biały Jeleń to polska marka z bogatą tradycją, która budzi respekt oraz zaufanie wśród swoich wiernych odbiorców i klientów.
Na czym polega fenomen polskich marek?
Przede wszystkim na tym, że zna je praktycznie każdy, ponieważ istnieją w świadomości Polaków już od wielu lat. Ponadto wszystkie wymienione powyżej marki zyskały miano kultowych i można je zakupić praktycznie wszędzie. Młodzi ludzie kupują je jako gadżety, natomiast nieco starsi kupują, ponieważ są do nich przywiązani i uwielbiają ten zapach wspaniałych czasów i młodości. Celia, Bell czy Biały Jeleń to marki, które obecnie oferują produkty najwyższej jakości i zdecydowanie górują nad innymi firmami kosmetycznymi dlatego, że budzą zaufanie i respekt dzięki doskonałym opiniom i wyrobionej już od dawna marce.
Powrót do listy artykułów