JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Wyprzedzić oczekiwania, czyli o nadchodzących trendach w branży kosmetycznej

W związku z dynamicznym rozwojem technologicznym i coraz szybszym tempem, w jakim toczy się życie, przygotowywanie planów marketingowych zmusza działy kreatywne do wybiegania w przyszłość. Prognozowanie i długofalowe przewidywanie trendów oraz zapotrzebowań klientów staje się jedną z najważniejszych umiejętności. Nie chodzi o wróżenie, a o wyciąganie wniosków na podstawie obserwacji i twardych danych. W jakim kierunku więc będzie zmierzać branża kosmetyczna w najbliższych trzech latach?

Nie tylko wiek

To czas na odejście od dotychczasowego łączenia kosmetologii z medycyną estetyczną i produktami anty-ageing. Kosmetyki przyszłości to produkty wielozadaniowe, ale nie uniwersalne. Formuły muszą być zróżnicowane, dopasowane do konkretnych potrzeb skóry. Im więcej wariantów, tym większe szanse na to, że produkt spełni oczekiwania klienta.

Personalizacja i dostosowanie

Rozwój biotechnologii pozwala na połączenie dbania o zdrowie z troską o samopoczucie klienta. Wykorzystanie analizy DNA, metody do tej pory kojarzonej głównie z medycyną, stwarza nieograniczone możliwości wyboru składników odpowiednich do pielęgnacji skóry. Pozwala zaoferować produkty oferujące długoterminową opiekę profilaktyczną. Dzięki temu klient otrzyma dokładnie to, czego tak naprawdę jego ciało i skóra potrzebuje. Równie istotna będzie indywidualizacja wyglądu – opakowania dla przemysłu kosmetycznego muszą być wyjątkowe, nawet jeżeli miałby to być „tylko” słoik na krem.

Źródło

Odejście od stereotypu

W branży kosmetycznej nic nie może być oczywiste. Produkty muszą zaskakiwać i inspirować. Im ciekawsze formy wizualne czy sposoby aplikacji, tym większe szanse na wzbudzenie zainteresowania klientów. Nowoczesne metody zdobienia, takie jak metalizacja czy hot-stamping będą w tym bardzo pomocne, z czego powinien sobie zdawać sprawę każdy producent opakowań. Potrzebne będą nowości i niespotykane połączenia – serum, mus czy pianka będą kosmetykami najchętniej wybieranymi. Poza schematy muszą wyjść działania marketingowe – współcześni klienci oczekują, że marka pozwoli im wyrażać siebie i doceni ich takimi, jakimi są, zamieniając wady na zalety.

W trosce o środowisko

Natura to słowo, które powinno wyznaczać kierunek w branży kosmetycznej. Rynek zdominuje „zielona chemia”, czyli naturalne składniki i barwniki. To będzie dobry czas dla manufaktur i firm oferujących opakowania dla kosmetyków wytworzone w ramach recyklingu; firm komunikujących się zrozumiałym językiem i czytelnymi etykietami. Nutrikosmetyki powinny dbać nie tylko o środowisko, ale i zabezpieczać klientów przed zanieczyszczeniami tegoż, dlatego warto zainwestować w dział anty-pollution.

Źródło

Marketing 2.0

W dobie cyfryzacji konieczne jest utrzymanie całodobowego kontaktu z klientem. Trzeba stworzyć mu przestrzeń do zadomowienia się w przestrzeni marki. Nowe technologie, porady online czy doświadczenie asystentów dostępnych w punktach detalicznych są sposobem na sprostanie rosnącym wymaganiom. I więcej energii zostanie włożone w edukację i zwracanie uwagi na wewnętrzne piękno, tym większe będą zyski.

Firmy z branży kosmetycznej muszą zdawać sobie sprawę, że klienci oczekują od nich świadomej polityki. Pragną, by ich zwyczaje i potrzeby były uwzględniane. Dlatego tak ważne jest śledzenie trendów i planowanie działań firmy – nawet z kilkuletnim wyprzedzeniem.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

adidasairlessamerykaaplikacje mobilneatomizerautomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebrand herobranża kosmetycznabutelkibutelkicertyfikacjachanelciężardermokosmetykidesigndrewniane nasadkidrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonflakonformaformowanie wtryskowefragrancefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumhistoria perfumhistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolorkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkomplety perfumeryjnekonsumencikontrola jakościkosmetyka białakosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekosmetyki wiek+kreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuluksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjametalizacja próżniowametalizowaniemilenialsinarzędziownianasadkanasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumopakowania perfumeryjneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneopakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolitechpolitech metalizacjapolitech przetwórstwo tworzywpolitech wtryskarkipolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyproces produkcjiproces produkcji perfumproces projektowaniaprodukcjaprodukcja opakowańproduktprodukty walentynkoweprojektowanieprojektowanie opakowańprzemysłprzemysł 4.0przemysł kosmetycznyrewolucja przemysłowarynek kosmetycznyrynek produktów biosingle sourcingskładnikiskładniki perfumslow lifesłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżowetechnologiatrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckietwarz markitworzywa sztuczneusawtryskownia politechwybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamknięcia perfumeryjnezamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobienia opakowańzdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *