politech slider

JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Trendy w kosmetyce dla mężczyzn – opakowania, marketing, reklamy

Wizerunek mężczyzny zmieniał się na przełomie lat. Przestał być on już jedynie bohaterem fascynujących historii i nowel, a stał się kimś bardziej przyziemnym. Europejscy mężczyźni przestali brać udział w wojnach i powrócili do swych domów, aby stanąć oko w oko ze współczesnością. Wielu z nich nie może się w tej rzeczywistości odnaleźć, a nawet zwyczajnie gubi się. Gubią się i marketingowcy, czy spece od reklam, którym ciężko jest odnaleźć „właściwy” wizerunek mężczyzny.

Zdjęcie

Nowa męska grupa konsumentów?

Jeszcze do niedawna tymi, które odwiedzały sklepy były jedynie kobiety. To do nich skierowana była większość reklam i to do ich percepcji były one dostosowywane. Obecnie trendy zmieniają się, gdyż nie tylko panie odwiedzają sklepy i robią zakupy. Panowie stali się nową grupą konsumentów, która również wymaga specyficznego podejścia. Co działa na mężczyzn? Jakie kierować do nich reklamy?

O menvertisingu słów kilka

W reklamach mężczyźni stają się kompletnie bezbronnymi istotami. Tak, jak niegdyś ucięte kończyny dezynfekowali alkoholem, tak dzisiaj rozłożyć może ich zwykłe przeziębienie. Obecnie mężczyzna – w sposób dosyć groteskowy – zrównywany jest z dzieckiem, które samodzielnie nie jest w stanie poradzić sobie w praktycznie żadnej sytuacji.

Z drugiej strony mamy reklamy, które przedstawiają mężczyzn (w dalszym ciągu) jako bohaterów. Męskich, zawsze perfekcyjnych i idealnie panujących nad swoimi emocjami. Nieco z przymrużeniem oka podeszła do reklamy kosmetyków męskich firma Axe. Pokazują tam oni prawdziwego faceta, który jednocześnie może być romantykiem i posiadać swoją wrażliwą stronę. Czy to nie jest pójście w dobrym kierunku? Czy to nie o takich mężczyznach właśnie marzą kobiety – o jednocześnie silnych i wrażliwych? Zdaje się, że chyba właśnie tak.

Zdjęcie

Skrajności nie są dobre nawet w reklamie. Dlatego tworząc je, powinniśmy myśleć o tym, jakie będą miały one rzeczywiste skutki na życie współczesnych mężczyzn. To, że mężczyznom imponują reklamy, w których stawiani są na piedestale i traktowani, jak bohaterowie wiemy doskonale wszyscy. Jednak nie zawsze piękne samochody, eleganckie garnitury i wiele zgrabnych dziewcząt na ramieniu sprawi, że będą oni rzeczywiście szczęśliwi.

Męski świat kosmetyków

Zdjęcie

Na rynku męskiej pielęgnacji obserwujemy systematyczny wzrost. Mężczyźni do niedawna w ramach codziennej rutyny przed lustrem poświęcali swój czas jedynie swoim włosom, a na koniec spryskiwali się ulubionymi perfumami. Dziś pielęgnacja męska ma o wiele szerszy zakres, a na rynku pojawia się coraz więcej produktów, które są dedykowane jedynie mężczyznom.

Zdjęcie

Mężczyźni chcą być atrakcyjniejsi, piękni i młodzi. Na ten trend składa się zmiana ich mentalności (i nie tylko), która jest stymulowana przez środki masowego przekazu i Internet. Nie bez znaczenia jest również czynnik najważniejszy, czyli chęć podobania się płci przeciwnej. Kosmetyki przestają być w oczach mężczyzn tematem tabu, a aż 82% z nich przyznaje się, że do koszyka zakupowego wkłada produkty do pielęgnacji. Są to badania z 2011 roku, dlatego jesteśmy praktycznie pewni, że od tego czasu odsetek mężczyzn skłaniających się zakupów pielęgnacyjnych znacznie wzrósł.

Świat kosmetyków męskich przestał ograniczać się jedynie do zakupu wód zapachowych i produktów do golenia. Coraz częściej panowie sięgają również po produkty dla mężczyzn przeznaczone do pielęgnacji ciała, twarzy, czy higieny intymnej.

Zdjęcie

Trendy w męskiej kosmetyce i nie tylko – ważne również opakowanie

Obecnie na rynku istnieje cała gama produktów skierowanych wyłącznie dla mężczyzn. I nie są to tylko kosmetyki. Wśród nich znajdą się również produkty spożywcze, np. męskie jogurty, a nawet dania gotowe przeznaczone dla panów.

Zdjęcie

Warto jednak pamiętać, że samo dedykowanie produktu męskiego odbiorcy nie wystarczy, aby go zakupił. Jeśli jego opakowanie nie będzie wystarczająco męskie, to produkt nie powędruje do jego koszyka. Dla mężczyzn liczy się również jego funkcjonalność, łatwość w użyciu, a także wygoda stosowania w podróży. Do mężczyzn przemawiają – w przeciwieństwie do kobiet – proste i czytelne komunikaty, które powinny być umieszczone już na butelce.

Subscribe to our newsletter