JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Pielęgnacja a kultura

Chociaż zasięg największych koncernów kosmetycznych jest międzynarodowy, w różnych miejscach na świecie, wciąż stosowane są odmienne metody pielęgnacji. Dążenie do osiągnięcia lokalnego kanonu piękna, wiąże się z powszechnym używaniem określonych składników mineralnych oraz przestrzeganiem rytuałów. Kobiety we wszystkich regionach nie ustają w szukaniu najlepszych metod pielęgnacji, dlatego warto wiedzieć, jak dbają o siebie na całym świecie, aby móc korzystać z ich wiedzy i doświadczenia

Japonia – alabastrowa cera i nawilżanie

Photo

Japonki dążą do posiadania gładkiej i jasnej cery. Swój cel osiągają dzięki stosowaniu lekkich kosmetyków kolorowych oraz złożonemu i dokładnemu demakijażowi. Jasną cerę zapewniają im emulsje z bardzo wysokim SPF, kremy wybielające i drobnoziarniste peelingi chemiczne. Bardzo ważną rolę odgrywa także odżywienie skóry, które daje wieczorne nakładanie lotionu z kwasem hialuronowym oraz często stosowane maseczki. Japonia jest także ojczyzną kremów BB, które łączą w sobie makijaż i pielęgnację, posiadając właściwości kremu, bazy oraz podkładu.

Korea – 10 kroków

Photo

Koreanki już od kilku lat zdominowały trendy w pielęgnacji i są naśladowane przez kobiety na całym świecie. Ich codzienna rutyna obejmuje 10 kroków, które mają na celu dokładny demakijaż, złuszczanie, tonizowanie, nawilżenie oraz ochronę przeciwsłoneczną, najlepiej za pomocą filtrów mineralnych. Stosowane w Korei kosmetyki są jak najbardziej delikatne i nie zawierają alkoholu. Powszechne jest używanie esencji, najczęściej zawierających kwas hialuronowy oraz śluz ślimaka. Oprócz nich, cerę odżywiają ampułki z dodatkiem bakterii kwasu mlekowego, adenozyny, wody morskiej lub witamin.

Francja – woda lawendowa

Photo

Większość kosmetyków i perfum jest wykonywana na bazie wody termalnej. W ciągu dnia, wiele Francuzek spryskuje twarz wodą mineralną w sprayu, która utrwala makijaż i odświeża skórę. Do oczyszczania służą wody zapachowe, a głównie woda lawendowa, która łagodzi podrażnienia i przyspiesza regenerację cery.

USA – kosmetyki apteczne

Mieszkanki Stanów Zjednoczonych dużą wagę przywiązują do konsultacji dermatologicznych. Zwracają się do lekarza nie tylko w przypadku problemów skórnych, ale też w celu dobrania odpowiednich kosmetyków. Najchętniej stosowane są apteczne kremy, o jak najprostszych składach, nie zawierające parabenów oraz substancji mogących wywoływać uczulenia lub podrażnienia.

Maroko – glinka i olejek arganowy

Photo

Glinka Rhassoul ma właściwości oczyszczające, nawilżające, wzmacniające i przeciwzmarszczkowe. Marokanki stosują ją do masażu twarzy, co pozwala usunąć martwy naskórek. Glinka jest również używana jako maseczka, nakładana na kilkanaście minut, aby umożliwić wchłonięcie zawartych w niej minerałów. Drugim bardzo cenionym składnikiem mineralnym jest olejek arganowy. Nałożenie kilku kropli na twarz, szyję i dekolt ma silne działanie nawilżające i przeciwzmarszczkowe.

Indie – masaż twarzy

Photo

W Indiach każdy etap pielęgnacji twarzy odbywa się za pomocą naturalnych składników. Do demakijażu służą mieszanki olejków, które z powodzeniem usuwają kosmetyki oraz nadmiar sebum. Bardzo ważną czynnością jest także masaż, wykonywany za pomocą pasty ubtan, który ma właściwości peelingujące oraz pobudza krążenie. Nawilżenie zapewnia balsam do twarzy, wykonywany z olejku migdałowego, z ewentualnym dodatkiem ziół lub olejku sandałowego.

Opakowanie- wizytówka produktu

Mimo dostępnych informacji na temat kosmetyku, bardzo często klienci podejmują decyzję na podstawie opakowania. Gdy najważniejsze cechy produktu współgrają z jego wyglądem, konsument z pewnością zauważy interesujący go produkt. Coraz większa część kobiet szuka kosmetyków zawierających naturalne składniki, takie jak olejki, ekstrakty i minerały. Z ekologicznym produktem kojarzą się równie naturalne opakowania, wykonane z surowych materiałów, bez jaskrawych, pokrytych folią zdjęć. Klientki preferują beżowe lub białe pudełka z delikatnymi nadrukami, często odpowiadającymi kolorem naturalnemu składnikowi, który zawiera kosmetyk. Sytuacja wygląda nieco inaczej, w przypadku luksusowych, bardziej kosztownych produktów. Klientki poszukujące tego typu kosmetyków, zwracają uwagę raczej na solidne, gustowne opakowania. Bardzo pożądane są też stonowane kolory i proste formy, które będą elegancko wyglądać w każdej kosmetyczce.

Pielęgnacja a kultura

Trudno nie zauważyć zależności między pielęgnacją a kulturą. Kobiety na całym świecie najchętniej wykorzystują lokalne produkty, które mogą posłużyć jako samodzielny kosmetyk lub jeden ze składników gotowego preparatu. Odejście od sztucznych produktów o długich składach i powrót do korzeni, wpisuje się w coraz silniejszy trend eco. Kanony piękna w różnych miejscach świata znacznie się różnią, tak samo jak sposoby dbania o urodę. Nie oznacza to jednak, że nie można uczyć się pielęgnacji od kobiet z innych krajów i kontynentów, ponieważ celem stosowania wszystkich kosmetyków i wykonywania zabiegów jest zdrowa i piękna skóra.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

Airlessaplikacje mobilneatomizerAutomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebutelkicertyfikacjadermokosmetykidesigndrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumHistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkontrola jakościkosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki naturalnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki wegańskiekreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuLuksusluksusowe perfumymarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjaMilenialsinasadkaNasadkinowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneOpakowanieorionpartnerzypercepcja barwyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyProces produkcjiproces produkcji perfumProces projektowaniaProdukcjaprodukcja opakowańProduktprodukty walentynkoweProjektowanieprojektowanie opakowańprzemysł kosmetycznyrynek kosmetycznyrynek produktów bioskładnikiskładniki perfumsłoikiSocial Mediasprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłoTrendytrendy 2018trendy konsumenckieTworzywa sztucznewywiadZamknięciazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy