JESTEŚMY LIDEREM W EUROPIE.

Targi branżowe – dlaczego warto brać w nich udział?

Targi branżowe były niegdyś miejscem, w którym spotykali się założyciele firm, przedstawiciele, pracownicy i to właśnie tam podejmowali ważne decyzje biznesowe. Dzisiaj targi branżowe pełnią już zupełnie inną funkcję, ale ich wartość wciąż jest nie do przecenienia. Dlaczego warto brać w nich udział?

Zdjęcie

W Polsce rocznie odbywa się około 200 imprez targowych w obrębie handlu, produkcji, czy usług. Choć wiele osób nie wierzy w sens wydarzeń tego typu, to jednak sama ich liczba świadczy o sporym zapotrzebowaniu. Aby jednak udział w targach przyniósł oczekiwane rezultaty, trzeba dokładnie wybrać imprezę, która zgadza się ze strategią rozwoju firmy.

Które targi branżowe wybrać?

Oczywistym wyborem mogłoby się wydawać postawienie na targi, gdzie wystawiają się inne firmy z naszej branży, oferujące dokładnie te same lub pokrewne usługi. Oczywiście taki tok myślenia jest słuszny, ale nie powinien on być jedynym kryterium wyboru. Ważne jest bowiem, jaki jest cel naszych działań, kto jest grupą docelową, co chcemy zakomunikować i jaki jest nasz docelowy rynek zbytu – rynek rodzimy, czy eksport.

Zdjęcie

Cele marketingowe to natomiast podniesienie prestiżu marki lub jej większa rozpoznawalność. Każdy kolejny wybór kieruje nas ku imprezom, które najlepiej spełniają nasze wymagania. Prawdopodobieństwo tego, że wszystkie nasze cele osiągniemy podczas jednego wydarzenia jest jednak bardzo niskie. Warto więc zaplanować kilka wyjazdów w roli wystawcy i kilka w roli gości. W każdym przypadku należy skupić się na innych celach i konsekwentnie realizować swoje założenia.

Korzyści z targów branżowych

Jedną z największych korzyści uczestnictwa w targach branżowych jest szeroko pojęty networking. Zarówno na poziomie zarządu i kontaktów między jego członkami, jak i w relacjach pomiędzy zakupowcami, sales managerami czy pracownikami marketingu. Na każdym poziomie takie spotkania prowadzą do wzmocnienia więzi i nawiązania nowych kontaktów. Utrzymując dobre relacje można z kolei zyskiwać kolejne korzyści – nie tylko czysto sprzedażowe. Z czasem możemy lepiej rozumieć sytuację panującą w naszej branży, poznać zapotrzebowanie rynku, czy otrzymać polecenie dobrych dostawców.

Targi są też miejscem, gdzie spotkamy nie tylko osoby z naszej branży i działające na jednym poziomie np. tylko producenci kosmetyków lub tylko producenci opakowań kosmetycznych. Na tego typu imprezach znajdziemy, zarówno w roli zwiedzających jak i wystawców, przedstawicieli dostawców technologii, sprzedawców maszyn, czy nawet firmy pośredniczące w nawiązywaniu kontaktów biznesowych między przedsiębiorstwami.

Targi branżowe to również doskonała okazja do poznania opinii na temat swojej firmy. Warto zebrać takie informacje zarówno od odbiorców usług, jak i innych przedsiębiorstw działających na tym samym rynku. Innymi interesującymi informacjami z rynku mogą być natomiast wnioski z analizy działań konkurencji.

Zdjęcie

Nie musisz być wystawcą

Prezentowanie się na targach w roli wystawcy niesie ze sobą spore koszty i wymaga wielu przygotowań. Liczne korzyści wynikających z udziału w targach branżowych można jednak osiągnąć bez konieczności wynajmu powierzchni wystawienniczej i budowania stoiska. Wyjazd na tego typu imprezę w roli zwiedzającego zdecydowanie mniej nadwyręża budżet – szczególnie małych przedsiębiorstw – i nie wymaga tak wielu wcześniejszych przygotowań. Bez swojego stoiska trudno zwiększyć świadomość swojej marki, szczególnie na poziomie identyfikacji wizualnej, jednak wciąż można poszerzać swoją grupę kontaktów, zbierać oceny partnerów biznesowych, zbadać trendy czy przeanalizować działania konkurencji.

Powrót do listy artykułów

Facebook

Tagi:

Airlessamerykaaplikacje mobilneatomizerAutomatyzacjabarwienie tworzyw sztucznychbarwienie w masiebiokosmetykiblogerki kosmetyczneblogi tematycznebutelkicertyfikacjaciężardermokosmetykidesigndrewnodziecie-commerceergonomiafilmyflakonformaformowanie wtryskowefrancjagrassegrupa docelowaheinz glashexagonhistoriahistoria perfumHistoria przemysłu kosmetycznegohot-stampinginspiracjeinstant beautyjakośćkolor pantonekolor rokukolorykolory perfumkonsumencikontrola jakościkosmetykikosmetyki aptecznekosmetyki dla dziecikosmetyki dla nastolatkówkosmetyki dla niemowlątkosmetyki luksusowekosmetyki naturalnekosmetyki ochronnekosmetyki organicznekosmetyki przyszłościkosmetyki relaksacyjnekosmetyki wegańskiekreatywne opakowaniakremykształty opakowańkulturalakierowanie UVlogistykalokowanie produktuLuksusluksusowe perfumymagazynowaniemarketingmarki własnemasa opakowańmateriałmateriałymetalmetalizacjaMilenialsinasadkaNasadkinasadki perfumeryjnenowe technologienuty zapachoweoczekiwania konsumentówopakowaniaopakowania jednorazoweopakowania kosmetyczneopakowania perfumeryjneopakowania specjalistyczneOpakowanieopisy perfumorionoświetleniepartnerzypercepcja barwyperfumyperfumy celebrytówperfumy do wnętrzperfumy luksusoweperfumy unisexpersonalizacjapielęgnacjapolskie przedsiębiorstwa kosmetycznepopkulturaporadyProces produkcjiproces produkcji perfumProces projektowaniaProdukcjaprodukcja opakowańProduktprodukty walentynkoweProjektowanieprojektowanie opakowańprzemysł kosmetycznyrynek kosmetycznyrynek produktów bioskładnikiskładniki perfumsłoikiSocial Mediasprzedażsprzedaż kosmetykówsurlynsystemy ząrzdzania jakościąszkłotargi branżoweTrendytrendy 2018trendy 2019trendy konsumenckieTworzywa sztuczneusawybór perfumwywiadzakupyZamknięciazamówieniazastosowanie barw w perfumiarstwiezdobieniezmniejszanie objętości

Kategorie:

Trendy