Niektóre substancje wymagają nieco więcej troski, niż inne. Powody tego bywają różne. Czasami potrzebne jest zachowanie odpowiedniej temperatury, czasami wyższa wytrzymałość opakowania. Innym razem kształt musi być specjalnie dostosowany do formy przenoszonego w nim materiału, a czasami liczy się nie [...]
Czytaj dalej
Jeden z największych trendów ostatnich dziesięcioleci. Coś więcej, niż tylko moda. Styl życia, którego główną zasadą jest „minimalizacja okrucieństwa”. Radykalna odmiana wegetarianizmu. Mowa oczywiście o weganizmie, który z szybkością rakiety wprowadza zmiany w kolejnych branżach. Rynek kosmetyczny był jednym z [...]
Czytaj dalej
Zdjęcie Dotyk jest bardzo niedocenianym zmysłem, a przecież jego receptory znajdują się na prawie całym ludzkim ciele. Dotyk potrafi odróżnić temperaturę, kształt, ból i fakturę. O tym jak ważny jest to zmysł świadczą chociażby badania Harry’ego Harlowa z lat 60 [...]
Czytaj dalej
Podobnie jak spora grupa ludzi nie wyobraża sobie już życia bez mediów społecznościowych, tak samo stają się one ważnym elementem marketingu dużych firm. Obecność w Social Media to lepsze pozycjonowanie strony internetowej, docieranie do różnych grup odbiorców za pośrednictwem dostosowanych [...]
Czytaj dalej
Producenci i usługodawcy od zawsze przyciągali klientów angażując ich zmysły. Rzadko jednak działania te podlegały badaniom i analizom, które przedstawiały ich realną wartość. Działania angażujące zmysły i mające na celu wywołanie wybranych skojarzeń nazywane są marketingiem sensorycznym. Jako, że jesteśmy [...]
Czytaj dalej
Nie tak dawno na łamach naszego bloga pisaliśmy o wykorzystaniu aplikacji mobilnych w branży kosmetycznej i perfumeryjnej. Smartfony nie są jednak jedyną platformą, na której można z powodzeniem stosować nowoczesne systemy uzupełniające produkt właściwy. Prężnie rozwija się bowiem rynek nowych [...]
Czytaj dalej
Każda branża wymaga wiele od opakowań, ale w kosmetyce poprzeczka zawieszona jest wyjątkowo wysoko. Związane jest to z ogromnymi oczekiwaniami estetycznymi klientów, z funkcjonalnością, obojętnością chemiczną i wytrzymałością fizyczną. Producenci opakowań oraz materiałoznawcy od lat głowią się nad tym, który [...]
Czytaj dalej
Myśląc o opakowaniach kosmetyków oraz perfum przed oczami mamy przede wszystkim flakony, słoiki do kremów, nasadki i kartoniki. Są one ważnymi elementami ochrony znajdujących się wewnątrz preparatów, ale równie istotne jest zabezpieczenie opakowania jeszcze w trakcie procesu produkcji, magazynowania i [...]
Czytaj dalej
Zanim zdobyto wiedzę na temat ekstrakcji substancji zapachowych oraz przetrzymywania olejków eterycznych w stworzonych do tego pojemnikach, człowiek już dawno nadawał zapach swojemu ciału i przedmiotom w swoim otoczeniu. W jaki sposób do tego dochodziło najlepiej tłumaczy sama nazwa „perfum” [...]
Czytaj dalej
Czasy zawijania zakupów w gazetę już dawno minęły. Coraz rzadziej możemy też kupić produkt bez opakowania w jakiejkolwiek formie. Dotarliśmy do momentu, w którym nawet warzywa pakowane są w kartoniki, plastikowe pudełka i siatki z tworzyw sztucznych. Rozmaite badania wskazują, [...]
Czytaj dalej
MIlenialsi – często można o nich usłyszeć, ale czy wszyscy dokładnie wiemy, kim oni są? Może to być bardzo przydatna wiedza, bowiem w lwiej części to właśnie oni mogą być odbiorcami naszych produktów i usług. Niestety, w zależności od źródła [...]
Czytaj dalej
Walentynki są jednym z najbardziej komercyjnych świąt, które znalazły stałe miejsce w naszych kalendarzach. Nie jest jednak prawdą, że jest to kolejny „amerykański wymysł”, który próbujemy zaszczepić na nasz grunt. Historia tego święta sięga czasów pogańskich, ale nawet kościół katolicki [...]
Czytaj dalej