Jeden z największych ekologicznych konfliktów naszych czasów dotyczy tworzyw sztucznych. Plastiki otaczają nas ze wszystkich stron a wiele z nich zostaje z nami dłużej, niż byśmy tego chcieli. Spór odnośnie odpadów ze sztucznych materiałów wciąż trwa i winą za niego [...]
Czytaj dalej
Targetowanie, obieranie grupy docelowej, czy szukanie swojej niszy. Wszystkie te określenia odnoszą się do jednego zagadnienia. Aby dobrze je zrozumieć, warto opisać je na konkretnym przykładzie, którym mogą być kosmetyki dla nastolatków. Tworząc nową linię kosmetyczną, firma staje przed zadaniem [...]
Czytaj dalej
Wiele lat współpracy sprawia, że często relacje między partnerami biznesowymi zaczynają wyglądać rutynowo. Politech jest jednak ciekawy świata i chętnie wchodzi w dyskusje na tematy dotyczące firm, z którymi współpracuje. Właśnie z tego powodu postanowiliśmy przeprowadzić krótki wywiad z Moniką [...]
Czytaj dalej
Perfumy mają za zadanie zniewalać swym zapachem, jednak od lat wiadomo, że zanim poczujemy ich woń, to często najpierw oceniamy je po wyglądzie. Producenci perfum od lat próbują docierać do klientów z wizualną formą swoich perfum różnymi metodami. Reklamy w [...]
Czytaj dalej
Tworząc serię kosmetyków dla niemowląt, producenci wydają się trafiać na podatny grunt. Rodzice chętnie wykorzystują preparaty ochronne dla swoich pociech, aby te rozwijały się prawidłowo i bez żadnych problemów skórnych. Opiekunowie są jednak coraz bardziej świadomą grupą odbiorców, a ich [...]
Czytaj dalej
Preferencje konsumentów zmieniają się w tempie równie szybkim, jak zmienia się otaczający nas świat. Trendy konsumenckie przestano już w zasadzie dzielić na dekady, a zaczęto na poszczególne lata, a w niektórych branżach nawet pory roku. Trudno więc dziwić się firmom, [...]
Czytaj dalej
Pierwszym skojarzeniem, gdy słyszymy słowo „perfumy” jest nanoszenie na swoje ciało substancji wonnych, najczęściej rozpylanych, dla nadania wyjątkowego zapachu. Rytuał ten ma na celu podkreślenie całości naszego wizerunku, poprawienie samopoczucia i podniesienie samooceny. Wiadomo jednak, że rynek perfum bez przerwy [...]
Czytaj dalej
Niektóre substancje wymagają nieco więcej troski, niż inne. Powody tego bywają różne. Czasami potrzebne jest zachowanie odpowiedniej temperatury, czasami wyższa wytrzymałość opakowania. Innym razem kształt musi być specjalnie dostosowany do formy przenoszonego w nim materiału, a czasami liczy się nie [...]
Czytaj dalej
Jeden z największych trendów ostatnich dziesięcioleci. Coś więcej, niż tylko moda. Styl życia, którego główną zasadą jest „minimalizacja okrucieństwa”. Radykalna odmiana wegetarianizmu. Mowa oczywiście o weganizmie, który z szybkością rakiety wprowadza zmiany w kolejnych branżach. Rynek kosmetyczny był jednym z [...]
Czytaj dalej
Zdjęcie Dotyk jest bardzo niedocenianym zmysłem, a przecież jego receptory znajdują się na prawie całym ludzkim ciele. Dotyk potrafi odróżnić temperaturę, kształt, ból i fakturę. O tym jak ważny jest to zmysł świadczą chociażby badania Harry’ego Harlowa z lat 60 [...]
Czytaj dalej
Podobnie jak spora grupa ludzi nie wyobraża sobie już życia bez mediów społecznościowych, tak samo stają się one ważnym elementem marketingu dużych firm. Obecność w Social Media to lepsze pozycjonowanie strony internetowej, docieranie do różnych grup odbiorców za pośrednictwem dostosowanych [...]
Czytaj dalej
Producenci i usługodawcy od zawsze przyciągali klientów angażując ich zmysły. Rzadko jednak działania te podlegały badaniom i analizom, które przedstawiały ich realną wartość. Działania angażujące zmysły i mające na celu wywołanie wybranych skojarzeń nazywane są marketingiem sensorycznym. Jako, że jesteśmy [...]
Czytaj dalej