Wykwintność, zmysłowość, luksus, piękne zapachy i szyk. Dlaczego to właśnie Francja kojarzy nam się z takimi wartościami? Dlaczego perfumy znad Loary są również kojarzone z tymi cechami? Być może za sprawą wyjątkowych roślin i klimatu, który korzystnie wpływa na rosnące [...]
Czytaj dalej
Rynek kosmetyczny jest jedną z najsilniej rozwijających się branż na świecie. Tempo dla innych kontynentów narzuca Azja, która generuje aż 35% całej sprzedaży w tym segmencie. Wraz z rosnącym na świecie poziomem higieny oraz świadomością konsumentów, a także coraz szerszą [...]
Czytaj dalej
Klienci gotowi są przetestować niemal wszystkie nowości w nadziei na znalezienie produktu, który zaspokoi ich potrzeby. Producenci szukają natomiast receptur, dzięki którym trafią do grupy najbardziej wymagających konsumentów. W branży kosmetycznej od tysięcy lat poszukiwane są składniki czyniące „cuda”. Dawno [...]
Czytaj dalej
O tym, jak ważny jest kolor wspominaliśmy już przy okazji naszych wcześniejszych publikacji, w tym również w naszych artykułach do prasy branżowej. Tym razem zgłębimy jednak związki kolorów z poszczególnymi kulturami. To, jak odbiera barwę mózg i jakie wiąże z [...]
Czytaj dalej
Historia perfum to nie tylko opowieści o starożytnych kadzidłach i związanych z nimi rytuałami. To nie tylko wspomnienia najbardziej znanych domów mody i francuskich fabryk w rejonie Grasse, gdzie na substancje wonne przerabiano tony płatków kwiatów i ziół. To, niestety, [...]
Czytaj dalej
Jeden z największych ekologicznych konfliktów naszych czasów dotyczy tworzyw sztucznych. Plastiki otaczają nas ze wszystkich stron a wiele z nich zostaje z nami dłużej, niż byśmy tego chcieli. Spór odnośnie odpadów ze sztucznych materiałów wciąż trwa i winą za niego [...]
Czytaj dalej
Targetowanie, obieranie grupy docelowej, czy szukanie swojej niszy. Wszystkie te określenia odnoszą się do jednego zagadnienia. Aby dobrze je zrozumieć, warto opisać je na konkretnym przykładzie, którym mogą być kosmetyki dla nastolatków. Tworząc nową linię kosmetyczną, firma staje przed zadaniem [...]
Czytaj dalej
Wiele lat współpracy sprawia, że często relacje między partnerami biznesowymi zaczynają wyglądać rutynowo. Politech jest jednak ciekawy świata i chętnie wchodzi w dyskusje na tematy dotyczące firm, z którymi współpracuje. Właśnie z tego powodu postanowiliśmy przeprowadzić krótki wywiad z Moniką [...]
Czytaj dalej
Perfumy mają za zadanie zniewalać swym zapachem, jednak od lat wiadomo, że zanim poczujemy ich woń, to często najpierw oceniamy je po wyglądzie. Producenci perfum od lat próbują docierać do klientów z wizualną formą swoich perfum różnymi metodami. Reklamy w [...]
Czytaj dalej
Tworząc serię kosmetyków dla niemowląt, producenci wydają się trafiać na podatny grunt. Rodzice chętnie wykorzystują preparaty ochronne dla swoich pociech, aby te rozwijały się prawidłowo i bez żadnych problemów skórnych. Opiekunowie są jednak coraz bardziej świadomą grupą odbiorców, a ich [...]
Czytaj dalej
Preferencje konsumentów zmieniają się w tempie równie szybkim, jak zmienia się otaczający nas świat. Trendy konsumenckie przestano już w zasadzie dzielić na dekady, a zaczęto na poszczególne lata, a w niektórych branżach nawet pory roku. Trudno więc dziwić się firmom, [...]
Czytaj dalej
Pierwszym skojarzeniem, gdy słyszymy słowo „perfumy” jest nanoszenie na swoje ciało substancji wonnych, najczęściej rozpylanych, dla nadania wyjątkowego zapachu. Rytuał ten ma na celu podkreślenie całości naszego wizerunku, poprawienie samopoczucia i podniesienie samooceny. Wiadomo jednak, że rynek perfum bez przerwy [...]
Czytaj dalej